Boekenweek van Jongeren plus beste boek 2021

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Boekenweek van Jongeren plus beste boek 2021

Berichtdoor Marjo » 19 Sep 2021, 17:05

Confrontaties van Simone Atangana Bekono is winnaar van het Beste Boek voor Jongeren in de categorie Oorspronkelijk Nederlandstalig.
Het boek Stilte heeft een eigen stem is verkozen tot Beste Boek voor jongeren 2021 in de categorie 'vertaald'. Het boek is geschreven door de Amerikaanse auteur Ruta Sepetys en vertaald door Aleid van Eekelen-Benders

Van vrijdag 17 t/m zondag 26 september is het de Boekenweek van Jongeren! Verschillende groepen jongeren hebben meegedacht hoe we lezen nog toegankelijker kunnen maken met o.a. een vernieuwde 3PAK, tips via social media en vele topauteurs! Zo inspireren wij jou om dat boek er weer bij te pakken!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Boekenweek van Jongeren plus beste boek 2021

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2021, 09:42

Die boekenweek voor jongeren is geweldig!

Jij was overigens ook erg te spreken over Confrontaties lees ik op de site.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Boekenweek van Jongeren plus beste boek 2021

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2021, 09:52

In Trouw staat dit over Booktokkers

Ook in Nederland beginnen mensen voorzichtig met #booktok. Zo is er de 19-jarige Noah (@jetweedevader) die zijn jonge publiek kennis laat maken met schrijvers zoals Kluun (“Als je op school zit en hij op je leeslijst staat: lees zijn boeken gewoon want hij is grappig”).

Of Soraya Riem, die jongeren enthousiast wil maken over Nederlandse literatuur. Soms met een persoonlijke motivatie. Zoals Confettiregen van Splinter Chabot, waarin ze veel van haar eigen coming-out herkent. “Dit is echt zo’n boek waarvan ik had gewild dat het er was toen ik 15 was. Gewoon om te weten dat ik niet alleen was.”

Wie zelf op onderzoek wil, kan naast de hashtag #booktok ook de Nederlandse variant #boektok proberen. Andere populaire varianten zijn #romancebooktok of #horrorbooktok.

Zie https://www.trouw.nl/cultuur-media/lees ... ~b1a58f38/

en hier allemaal booktokkers in het Engels en Nederlands

https://www.tiktok.com/tag/boektok?is_c ... _webapp=v1

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Boekenweek van Jongeren plus beste boek 2021

Berichtdoor Marjo » 21 Sep 2021, 12:12

Je bent zelfs zo enthousiast dat het er twee keer staat! Haha...


Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten