De Hotze de Roosprijs 2020.

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Marjo » 18 Aug 2020, 19:36

Ik was het bijna vergeten, maar ondanks het virus is er dit jaar een prijsuitreiking geweest voor het beste kinderboekendebuut, verkozen door de kinderen zelf:

'Maria Genova is de winnares van de Hotze de Roosprijs 2020. Zij schreef met What the h@ck! (uitgeverij Kluitman) het beste kinderboekendebuut van afgelopen jaar. Haar jeugdroman over cybercriminaliteit kreeg veruit de meeste stemmen van de Zaanse Kinderjury.'

https://www.zaansekinderjury.nl/what-th ... kendebuut/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Dettie » 19 Aug 2020, 10:16

Hè dat is een verrassing! Wat leuk! ik heb van haar nog schrijfles gekregen, jaaaaaren geleden.
Harde werkster die zich heel knap de Nederlandse taal eigen heeft gemaakt.
Echt leuk dat zij de prijs wint.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Marjo » 19 Aug 2020, 14:45

In de kanshebberslijst staan toch wel enkele erg mooie boeken, die het niet gehaald hebben. Van de drie genomineerden kennen we de Kinderkoningin. Dan vond ik het Raadsel van de zee stukken mooier! Of de Orde van de Gouden leeuw.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Dettie » 19 Aug 2020, 16:05

Het klopt dat van Raadsel van de zee geen recensie op Leestafel staat? Of kijk ik verkeerd?

De kinderkoningin vond ik wel aardig, maar ben daar niet gillend enthousiast over.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Marjo » 19 Aug 2020, 19:16

Je kijkt niet verkeerd, het was geen recensieboek, maar van de bieb.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: De Hotze de Roosprijs 2020.

Berichtdoor Marjo » 19 Sep 2020, 19:53

Van Maria Genova's eigen site:

Spannend verhaal met belangrijk actueel thema.

Als André op school komt, wil opeens niemand meer met hem praten. Hij begrijpt er niets van. Zelfs de leuke Sanne negeert hem volledig. André ontdekt wat er aan de hand is: ene DarkHacker13 heeft zijn mobiel overgenomen en verstuurt namens hem vervelende berichten. Hij weet ook wat de hacker wil. Kan hij dat blijven weigeren? En hoever durft André te gaan in zijn strijd tegen deze geheimzinnige cybercrimineel?

Ben jij zelf goed beschermd tegen hackers? Check de tips van André en ontdek wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat hackers zoals DarkHacker13 geen kans maken.

Wil je de game spelen gebaseerd op het boek? Ga ook de strijd aan tegen de DarkHackers en speel (gratis) de game op www.joinhackshield.nl

Zie het filmpje ‘Wat gebeurt er in het boek en in de game?’ https://www.youtube.com/watch?v=wEE_k03 ... e=youtu.be

Al is het verhaal een beetje gewoontjes, de informatie die er in staat - bijna de helft van het boek! - maakt het een belangrijk boek, ik ga nog het een en ander opschrijven van al die tips, voor ik het weer inlever!!


Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten