Marianne Busser overleden...

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo

Marianne Busser overleden...

Berichtdoor Marjo » 04 Feb 2025, 15:16

Van Facebook:

Marianne is niet meer bij ons
Op donderdag 23 januari is Marianne na jarenlang ziek te zijn geweest rustig ingeslapen. Marianne leed aan een zeldzame vorm van dementie, waardoor ze niet alleen geheugenproblemen kreeg, maar ook steeds meer onverklaarbare pijnklachten had. Dat we haar ziekte zo lang stil hebben gehouden was vooral omdat we haar zoveel mogelijk rust wilden geven. Dat wilde ze ook graag.
We zijn ontzettend verdrietig, maar ook erg opgelucht dat Marianne nu geen pijn en zorgen meer heeft. We hebben haar een prachtig afscheid gegeven. En dat verdiende ze. Want Marianne was bijzonder. Ze was grappig, soms onhandig, gedreven, mooi, stralend, impulsief, enthousiast, vaak perfectionistisch, maar vooral ontzettend lief.
In de ruim veertig jaar dat we niet alleen getrouwd waren, maar ook samen schreven, hebben we zo veel ideeën en plannen verzameld dat ik nog jarenlang door kan gaan om ze allemaal uit te werken, zoals ik dat ook in de afgelopen jaren namens ons twee heb gedaan. Want zelf schrijven kon Marianne al een tijd niet meer.
Als het meezit zullen er dus nog heel veel boeken, versjes, liedjes en verhalen onder onze namen verschijnen.
Dat was één van haar grote wensen: dat er ondanks alles wat er mis ging in haar leven nieuwe boeken, verhalen, versjes en liedjes zouden blijven verschijnen. En natuurlijk zal ik alles doen om die droom waar te maken.

Dettie
Site Admin

Re: Marianne Busser overleden...

Berichtdoor Dettie » 05 Feb 2025, 08:15

Och... wat een triest en dapper bericht.
Wat een verlies zal het Ron Schroder zijn ondanks dat ze al een tijd niet meer konden samenwerken.

Dettie

Terug naar “Prozanieuws”