Gerrit Sangers - Het verlaten station

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Gerrit Sangers - Het verlaten station

Berichtdoor Dettie » 01 Feb 2014, 18:28

Prachtige novelle

Zie http://www.leestafel.info/gerrit-sangers

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gerrit Sangers - Het verlaten station

Berichtdoor Dettie » 01 Feb 2014, 21:12

nu met link :-)

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Gerrit Sangers - Het verlaten station

Berichtdoor Marjo » 01 Feb 2014, 21:16

Ik moest even denken: ik ken de naam, maar wie???

Wat vind je: autobiografisch? Of uit de grote duim? Vind je het beter of minder dan het eerste? (al is dat voor jou een lastige vraag..)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gerrit Sangers - Het verlaten station

Berichtdoor Dettie » 01 Feb 2014, 21:37

“Ik schrijf over zware onderwerpen en put daarbij uit mijn eigen ervaringen. Maar het verhaal heeft ook zijn eigen lijn." zegt hij in een interview.

Dit boek is niet te vergelijken met Het meisje uit de toren, de enige overeenkomst is dat het opnieuw om een hevige liefde gaat. Maar de liefde voor Het meisje uit de toren bleef op afstand, werd nooit werkelijkheid. De relatie met Madeloes was er wel, en toen zij die beëindigde sloegen bij Renke de stoppen door.
Ik zag trouwens dat er nog een boek van Gerrit Sangers over Renke, getiteld Trance. Ook daarin behandelt hij hetzelfde onderwerp, de kortstondige liefdesrelatie met iemand.

"De hoofdpersoon is een 52-jarige man die met gemengde gevoelens terugblikt op zijn leven. Vanaf het begin is het duidelijk dat hij manisch depressief is, met perioden van psychose en paranoia. Zijn verhaal is een gedachtestroom over zijn twee eerste prille liefdesrelaties, die even kortstondig als hartstochtelijk waren. "

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten