Wat een enorm ingewikkeld, maar over het algemeen boeiend boek.
Het is zeker de moeite waard om de draden van dit web te ontwarren. Het vertelt bovendien het verhaal van Nelson en zijn minnares Emma (geschilderd door Romney)
Lees het verslag...
http://www.leestafel.info/herman-franke
Herman Franke: De verbeelding
Herman Franke: De verbeelding
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertel eens wat meer!
Wat moet ik nou met deze korte zinnetjes
Rotor waarom vond je het een reusachtig boek?
Bernadet
Wat moet ik nou met deze korte zinnetjes

Rotor waarom vond je het een reusachtig boek?
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 19 Mei 2005, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Bernadet e.a.,
Dit was nou eens een moderne roman waar de verbeelding van de mens de ruimte krijgt. Zoals Marjo al terecht zei, een heel ingewikkeld verhaal. Wat ik er van begrepen heb en nog weet (ik heb dit vorig jaar gelezen) is dat het leven van Admiraal Nelson parallel komt te lopen met het leven van de verteller. Ik moet dit boek echt nog een keer lezen om alles op een rijtje te krijgen. Het is een boek waar je in mee wil gaan, mee wil gaan in het avontuur dat de schrijver aanbiedt.
Dit was nou eens een moderne roman waar de verbeelding van de mens de ruimte krijgt. Zoals Marjo al terecht zei, een heel ingewikkeld verhaal. Wat ik er van begrepen heb en nog weet (ik heb dit vorig jaar gelezen) is dat het leven van Admiraal Nelson parallel komt te lopen met het leven van de verteller. Ik moet dit boek echt nog een keer lezen om alles op een rijtje te krijgen. Het is een boek waar je in mee wil gaan, mee wil gaan in het avontuur dat de schrijver aanbiedt.
Het leven van de admiraal parallel aan dat van de verteller zeg je..er is niet echt een verteller, dus dat klopt niet. Maar dat er parallellen zijn klopt wel! Veel figuuren van "vroeger" hebben hun parallel in de tegenwoordige tijd. De duidelijkste is dat van Fatima: de Nubische slavin van Emma, en Fatima nu, met soortgelijke levensverhalen.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”