Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 14 Jan 2014, 20:43

De zucht van de Moor biedt een mooie combinatie van een psychologische roman en een geschiedenisverhaal. De verschillende verhaallijnen in het boek zijn evenredig boeiend en het verhaal leest als een trein. Een knap geschreven, goed uitgewerkt en veelbelovend debuut.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/marjet-maks

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Inge » 14 Jan 2014, 21:42

De titel sprak me niet echt aan, en normaal klik ik de topic dan gewoon weg. Maar jou verslag maakt dat ik nieuwsgierig geworden ben.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 14 Jan 2014, 22:10

De titel sprak me ook niet erg aan en daarom wist ik aanvankelijk niet of ik dit boek wel leuk zou vinden. Maar de inhoud viel helemaal niet tegen en ik heb het boek met plezier gelezen.

De titel past op zich wel goed bij het verhaal. Dit staat op wikipedia: De plek waar Boabdil een laatste blik geworpen zou hebben op Granada heet nog steeds El último suspiro del Moro ('de laatste zucht van de Moor').

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Dettie » 14 Jan 2014, 23:16

Hee heb jij die recensie geschreven Annemarie! Ik dacht Marjo, omdat het een debuut is.
Leuk dat je ook een debuut hebt gelezen. Je verslag maakt inderdaad nieuwsgierig, ik houd alleen niet
zo van dit soort verhalen met visioenen en zo, maar je weet het heel aantrekkelijk te brengen!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 15 Jan 2014, 00:08

Ik verwachtte een beetje een zwaar verhaal maar dat is het helemaal niet. Het is intens maar ook losjes geschreven. Dat met die visioenen is heel leuk gedaan. Dat het een debuut is, wist ik eerst niet.

Marjo: wil jij het boek ook lezen?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Marjo » 15 Jan 2014, 08:46

Het is een debuut hè, zeg ik nooit nee tegen. Al staat het niet op de lijst meen ik..

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Marjet Maks - De zucht van de Moor (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 15 Jan 2014, 10:26

Ik stuur het op!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten