Tomas Bannerhed: Waar de vogels vliegen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25854
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Tomas Bannerhed: Waar de vogels vliegen

Berichtdoor Marjo » 23 Dec 2013, 11:34

Een coming-of-ageverhaal in een naturalistisch jasje. Erg mooi!


Lees meer: http://www.leestafel.info/tomas-bannerhed

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Tomas Bannerhed: Waar de vogels vliegen

Berichtdoor berdine » 28 Dec 2013, 19:36

(Hernieuwde reactie, maar ik niet nalaten om opnieuw te reageren.... :oops: )
Dit is het mooiste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Het is een aangrijpend verhaal. De jonge Klas ziet zijn vader ploeteren op hun keuterboerderijtje, maar in plaats van hem te helpen vlucht hij telkens weer het bos in om zijn geliefde vogels te bestuderen. De druk die de geesteszieke vader op het gezin legt is te groot voor het kind. Klas is bang net zo te worden als zijn vader. De roep van de natuur is altijd sterker dan de liefde voor zijn vader en het daaruit voortvloeiende schuldgevoel. Zijn diepste verlangen is één te worden met de bossen, de vogels, de wind en de wolken. Dan gebeurt het onvermijdelijke en het noodlot zal Klas dwingen te accepteren wat onontkoombaar is. De natuurbeschrijvingen zijn prachtig en het gevoelsleven van het kind wordt indringend weergegeven. Weergaloos mooi!

Marjo
Berichten: 25854
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Tomas Bannerhed: Waar de vogels vliegen

Berichtdoor Marjo » 29 Dec 2013, 15:17

Of het mijn mooiste is weet ik niet, maar het is inderdaad erg mooi. Een indrukwekkend verhaal met een onverwacht einde.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten