Corine Kisling - Het badhuis

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2013, 18:19

Een bejaarde vrouw, glijdt uit, valt en kan op eigen kracht niet meer uit het bad komen...

Lees het verslag http://www.leestafel.info/corine-kisling

Librije

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2013, 20:15

Ik zat al te denken waar ken ik die naam van..
Ik had geen idee dat Oek de Jong een Zeeuw was, en dat is heel stom, want ik heb wel zijn boek gelezen en waar speelt het? Juist...

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor librije » 04 Dec 2013, 02:05

Oek de Jong werd geboren in Breda, maar bracht een groot deel van zijn jeugd door in Goes. Voor de Zeeuwse Boekenprijs kunnen titels (fictie en non-fictie) aangemeld worden die een link hebben met Zeeland: Zeeuwse schrijvers, Zeeuwse onderwerpen, etc. Voor Oek de Jong gold: de jeugdherinneringen aan Zeeland die in het boek zijn verwerkt. Voor Corine Kisling: de plaats waar het verhaal speelt (Zeeuws-Vlaanderen) en de woonplaats van de schrijfster: Graauw. Ook zij is van geboorte geen Zeeuw, maar Rotterdamse.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor berdine » 01 Sep 2015, 12:10

Inderdaad een heel mooi boek. Prachtig in balans wat heden en verleden betreft en een mooi gedoseerd ontrafelen van Marie's geheim. Ook ik vroeg me af of dat wel kan met dementie ...... de naam van je overleden kindje vergeten, al is het maar ongeveer 1 jaar geworden en ook beséffen dat je het niet meer weet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor Dettie » 01 Sep 2015, 13:15

Ja ik denk dat dat kan berdine. Ik kende een vrouw die dementeerde, ze was naar de begrafenis van mijn moeder geweest en vroeg toen we later bij haar op bezoek kwamen, hoe het met m'n moeder ging. Even later begon ze te huilen en zei, wat erg, je moeder is net dood en dan vraag ik dat! Even later stelde ze weer een pijnlijke vraag over iets anders.
Dus ja, ik denk dat het kan.

Intrigerend boek lijkt het me. Ik wil steeds zo graag weten of ze gevonden wordt, maar ja dat kun je niet vertellen. :D

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor berdine » 01 Sep 2015, 14:43

Zeker kan ik dat - in een pb - als je het graag wilt weten, maar misschien wil je het zelf nog lezen? Zelfs ik heb het in één avond uitgelezen.

Toch twijfel ik. Iets van lang geleden blijft je het beste bij. Dingen die net gebeurd zijn ben je zó vergeten en kunnen ook zó weer terug komen. Dat is een overgangsstadium. Ik weet dat je op een gegeven moment alles kwijt bent, maar dat je dat beseft in dát stadium lijkt me onwaarschijnlijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Corine Kisling - Het badhuis

Berichtdoor Dettie » 01 Sep 2015, 14:52

Ja doe maar pb, ik heb toch geen tijd om het te lezen.

Ja je bent op gegeven moment alles kwijt en ik denk dat je dat, als je zover heen bent, ook niet beseft. Het lijkt mij dat dan steeds
alles helemaal nieuw is of alleen iets uit een ver verleden, kindertijd of zo.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten