Gary Barker - Binnenvallend licht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor Annemarie » 23 Sep 2013, 09:06

Dit aangrijpende boek gaat over Congo en afschuwelijke dingen die daar gebeuren. Het is heel goed geschreven en het verhaal grijpt enorm aan.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/gary-barker

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor Dettie » 23 Sep 2013, 09:44

Ja het is afschuwelijk wat daar gebeurt. Je hebt het mooi weergegeven Annemarie.
Ik heb er ook wel boeken over gelezen en documentaires over gezien en me laaiend kwaad zitten maken.
Je snapt niet dat mensen zoiets kunnen doen. Vooral de verhalen van de kindsoldaten zijn
te walgelijk voor woorden, maar toch gebeurt het. Net wat jij schrijft hun eigen familie verkrachten of vermoorden
om te laten zien dat ze erbij horen. Anders gaan ze er zelf aan. Arme kinderen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor Annemarie » 23 Sep 2013, 09:57

Ik had het verslag al een tijdje geleden geschreven maar toen ik het vanmorgen herlas kwam alles weer boven en greep het me weer aan. Het is echt afschuwelijk wat daar gebeurt en dat er zo weinig aan gedaan wordt. Ik las eens dat er gezinnen zijn die ruilen met elkaar. De vrouwen en meisjes wisselen dan van gezin. Stel dat ze dan overvallen worden door rebellen dan hoeven de mannen in ieder geval hun eigen familie niet te verkrachten. Te afschuwelijk voor woorden toch!

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor WilV » 23 Sep 2013, 17:45

Ik ga je leesraad zeker opvolgen. klink als een zéér indrukwekkend boek.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor Annemarie » 23 Sep 2013, 18:04

De manier waarop dit boek geschreven is, is heel mooi. Een fictief verhaal dat vermengd is met non-fictie. In eerste instantie wil de journalist vooral scoren met een goed verhaal maar op een gegeven moment verandert dat en is hij oprecht geïnteresseerd. Ik ben benieuwd naar jouw mening Willeke!

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Gary Barker - Binnenvallend licht

Berichtdoor WilV » 23 Sep 2013, 19:24

Ttel staat genoteerd.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten