Anand Hans: Ik was een monster

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anand Hans: Ik was een monster

Berichtdoor Marjo » 23 Jul 2013, 14:09

Mooie novelle die je eigenlijk gelezen moet hebben: ' Israël is een onherstelbare vergissing'

Lees verder: http://www.leestafel.info/anand-hans

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anand Hans: Ik was een monster

Berichtdoor Annemarie » 23 Jul 2013, 14:19

Het blijft afschuwelijk dat mensen andere mensen minderwaardig vinden en dat geweld tegen hen gerechtvaardigd wordt. Elk boek dat mensen aan het nadenken zet over het respecteren van elkaar en acceptatie van elkaars verschillen, juich ik toe.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Anand Hans: Ik was een monster

Berichtdoor Dettie » 25 Jul 2013, 13:10

Dit is het grootste succes van het Israëlische onderwijs: het onderscheid in bloed en bloed, tussen een joods dood kind en een Palestijns dood kind, en het erin hameren van de overtuiging dat de moord op Palestijnen en hun kinderen geen misdaad is. Iedereen die in het Israëlische leger dienst neemt weet dat en wordt tijdens twaalf jaar onderwijs daarop voorbereid. De jongemannen die bij de controleposten mensen martelen en oude vrouwen bevelen onder bedreiging van een geweer zich uit te kleden, die treiteren en vernietigen en iedereen terroriseren. Zij zijn allen het product van onderwijs.’

Dit is ook wel heel verschrikkelijk! Dat kinderen al met zulke 'normen en waarden' volgegooid worden.
Alsof iemand uit een ander land of geloof minder waard is dan zij.

Word je dan niet heel kwaad als je dit leest Marjo?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Anand Hans: Ik was een monster

Berichtdoor Marjo » 25 Jul 2013, 18:52

Nee, 'kwaad' ben ik al een hele tijd. Ik wist dit al.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten