T.C. Boyle - San Miguel

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

T.C. Boyle - San Miguel

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2013, 21:24

Drie vrouwen die op het eiland San Miguel gaan wonen, maar hoe verschillend kunnen karakters zijn...

Lees verder http://www.leestafel.info/tc-boyle

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: T.C. Boyle - San Miguel

Berichtdoor berdine » 12 Aug 2019, 10:55

Dit is inderdaad een van Boyle's mindere boeken. Het verhaal is te vlak, te rechtlijnig. Normaal werkt de auteur meerdere verhaallijnen door elkaar uit en bovendien kaart hij sociale misstanden en wereldproblemen aan, zoals uitbuiting van gastarbeiders, klimaatverandering, ontbossing of het verstoren van een ecosysteem door de mens. Dat laatste stipt hij even aan in San Miguel. Er zijn daar te lang te veel schapen, het eiland is in een woestijn aan het veranderen. Vaak gebeuren er ook heftige dingen, maar niet in dit boek.
Het is jammer Dettie, dat dit je kennismaking met T.C.Boyle moest zijn. Hij heeft zoveel prachtige boeken geschreven, mét humor, al dan niet zwart. Het enige boek dat je echt links moet laten liggen is De ingewijden. Dat is zo saai. Ik heb de indruk dat als hij zich aan de ware feiten moet houden en minder zijn eigen fantasie erop los kan laten, zijn boeken minder boeiend zijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: T.C. Boyle - San Miguel

Berichtdoor Dettie » 12 Aug 2019, 11:24

Dank voor je tip Berdine.
Nu ik mijn recensie teruglees merk ik wel dat het is verhaal toch wel voor een deel is blijven hangen. En dat voor iets wat ik zes jaar geleden las. Dat zegt dan toch wel iets. Maar ik ga eens uitkijken naar een ander boek van T.C. Boyle.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten