Silvia Tennenbaum - De Wertheims

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Silvia Tennenbaum - De Wertheims

Berichtdoor Dettie » 15 Mei 2013, 12:05

Dit boek van Silvia Tennenbaum verhaalt over haar eigen familiegeschiedenis. Het beschrijft het wel en wee van de welgestelde Joodse familie Wertheim en is chronologisch opgebouwd vanaf het jaar 1903 tot en met de jaren van de Tweede Wereldoorlog.

Lees verder http://www.leestafel.info/silvia-tennenbaum

Ria

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Silvia Tennenbaum - De Wertheims

Berichtdoor Annemarie » 15 Mei 2013, 19:14

Mooie recensie Ria. Ik heb voor je gezocht naar een antwoord op de vraag over de brief maar ik kan er niets over vinden.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Silvia Tennenbaum - De Wertheims

Berichtdoor berdine » 16 Mei 2013, 17:32

Misschien kun je het haar zelf vragen? :mrgreen: Even gegoogled:

Silvia Tennenbaum | Facebook
www.facebook.com/silvia.tennenbaum.3
Vertaal deze pagina
Silvia Tennenbaum is on Facebook. Join Facebook to connect with Silvia Tennenbaum and others you may know. Facebook gives people the power to share ...

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Silvia Tennenbaum - De Wertheims

Berichtdoor Willeke » 09 Aug 2014, 21:59

Ik heb dit boek deze weken gelezen en het is mooi, maar ik had heel lang nodig om er goed in te komen. Wat aan mij kan liggen, want zowel deze recensies als de andere recensies die ik las zijn erg positief.
Maar de personages wilde in mijn hoofd maar geen mensen van vlees en bloed worden. Pas aan het einde van het boek, toen het echt dramatisch werd, raakte ze me.

Toch vond ik het een mooi boek hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het had me niet zo in zijn greep als ik verwacht had.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten