Renée van Marissing: Strak blauw

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Renée van Marissing: Strak blauw

Berichtdoor Marjo » 12 Feb 2013, 17:02

Erg mooi geschreven maar somber verhaal!!

Lees meer: http://www.leestafel.info/renee-van-marissing

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Renée van Marissing: Strak blauw

Berichtdoor Dettie » 12 Feb 2013, 17:17

Ja het lijkt me ook erg somber maar wel knap als iemand zo'n gemoedstoestand goed kan beschrijven.

Mooie recensie Marjo!

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Renée van Marissing: Strak blauw

Berichtdoor Marjo » 13 Feb 2013, 10:26

Ik ben niet bekend met het fenomeen overspannen zijn, of lijden aan depressie, zelfs niet uit de omgeving, maar ik kan me bij dit boek heel goed voorstellen dat het zo moet zijn. Hoe je langzaam je greep op het leven verliest.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Renée van Marissing: Strak blauw

Berichtdoor Dettie » 13 Feb 2013, 10:56

Het zijn natuurlijk ook maar etiketten, wat door de een burn-out en depressie genoemd wordt noemt de andere deskundige het overspannen en een dipje.
Ik ben wel bekend met die fenomenen, zeker uit de omgeving (psychiatrisch ziekenhuis vlakbij), en wat ik daarvan weet lijkt me, als ik jouw recensie lees, dat dit boek het goed verwoord.

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Renée van Marissing: Strak blauw

Berichtdoor Marjo » 13 Feb 2013, 14:07

Het wordt niet echt benoemd in dit boek, dus de lezer weet het niet. Weet ze het zelf wel? Wil ze het wel weten? Ze wijst hulp af, daar ziet ze geen heil in, dan houdt het traject daar op.
Overigens kun je dat opvatten als kritiek op de maatschappij. Mensen als zij moeten geholpen worden wil je erger voorkomen..maar hoe doe je dat in een geval als dit?


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten