Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Dettie » 15 Jan 2013, 14:22

Veel sek.s, veel lange uitgebreide zinnen, wel humor...

Lees verder http://www.leestafel.info/maan-leo

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor WilV » 16 Jan 2013, 15:44

Ik twijfelde over dit boek, en dat doe ik als ik jouw recensie lees nog steeds.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Dettie » 16 Jan 2013, 16:14

Ik heb echt geen idee hoe jij het zal vinden Willeke. Het is echt zo'n boek dat je aanspreekt of niet, een tussenweg is er niet.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Marjo » 15 Feb 2013, 00:09

Dat denk ik ook niet. Ik kan dit boek niet volledig lezen, en heb daarom een ander boek dat ik al weggelegd had, wél uitgelezen.

Wie is die 'Maan'? Denkt ze dat een normale (ok, wat is normaal?) Hollandse- o nee, Zeeuwse - meid zo belust is, zo obsessief bezig met se.ks in alle soorten en maten? Is dat de doorsnee jonge vrouw? Nee toch zeker? Ze doet het wel zo voorkomen.
Misschien had ze het succes van die vijftig tinten in gedachten, dat ik niet gelezen heb. Ik kan niet zeggen of dit erger dan wel gelijksoortig is. Maar ik vind dit toch echt overdone.
Ik ben al heel snel diagonaal gaan lezen, en heb zoveel mogelijk al die stukken die over het lichaam gaan geskipt. Dan blijft er nauwelijks nog iets over. Eigenlijk is het slothoofdstuk het beste.

'Regelrecht tegen de tijdgeest in is echter mijn weigering om anorectische zinnetjes te produceren. Ik kreeg het niet voor elkaar om mij (zoals vele van mijn tijd- en landgenoten) uit te drukken in tot op het bot gestripte taal, die zogenaamd 'kernachtig' en 'betekenisvol' is. Het behaagde mij te schrijven in een stijl die net zo voluptueus met haar k.ont draait als ondergetekende kan.'

Waarmee ze opnieuw meteen weer - zij het hier in zeer lichte vorm - in lichamelijkheid verzeild raakt. Ze wil een 'shock story' schrijven. Nou, dat is gelukt, maar vraag dan niet van mij om dit woord voor woord tot mij te nemen. Of dit echt is of fictief, het maakt niet uit, deze obsessieve 'roman' is niet wat ik graag lees.
Wie wel?

Maar: dat gaat over de inhoud, over het 'verhaal'. Ik ben onmiddellijk bereid om te erkennen dat deze schrijfster wel degelijk in staat is om goede zinnen te formuleren, en beschikt over de mogelijkheden een goed verhaal neer te zetten. Hopelijk is een volgende boek minder 'lichamelijk'.
Dan zal ik haar graag een tweede kans gunnen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Dettie » 15 Feb 2013, 10:47

Vijftig tinten zal ze niet in gedachte hebben gehad want haar en dat boek kwam gelijktijdig uit. Tenzij ze het in het Engels las maar dan nog, voordat een boek in de winkel ligt...
Wel denk ik dat ze inderdaad heel goed gekeken heeft wat momenteel goed verkoopt. Ze schrijft het zel al. "Volgens onze grote volksschrijver Kluun scoor je fors wat punten als auteur wanneer je een mooie vrouw bent en ook nog eens over seks schrijft."
Dat niet iedereen daar van houdt zal dan van mindere zorg zijn.
Waarom zulke boeken steeds weer prijzen winnen is mij een raadsel. Is het juist omdat er zo vrij en mogelijk provocerend wordt geschreven over sek.s? Jan Wolkers en Jan Cremer scoorden er toentertijd ook hoge ogen mee maar dat is wel bijna een halve eeuw geleden. In deze tijd waar se.ks in al zijn vormen nauwelijks nog een taboe is zou je denken dat het niet meer meespeelde, maar kennelijk toch wel.
Schrijven kan ze inderdaad wel maar misschien let ik dan toch teveel op de inhoud om dat ook naar de juiste waarde te kunnen schatten...

Dettie
die zich nu wel een ouwe taart voelt :-)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Marjo » 15 Feb 2013, 11:40

Twee ouwe taarten...kunnen best nog lekker zijn!!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Maan Leo - Ik ben Maan (debuut)

Berichtdoor Dettie » 15 Feb 2013, 12:13

hahaha Zo is het! :D

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten