Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Annemarie » 06 Dec 2012, 16:28

Dit is een prachtig en intiem verhaal over een meisje dat haar moeder verliest en haar vriendschap met een stille, gesloten jongen.

Lees meer: http://www.leestafel.info/paola-predicatori

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Dettie » 06 Dec 2012, 17:05

Zo! heel mooie recensie Annemarie. Ook die Zero lijkt me een interessant figuur.

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Marjo » 06 Dec 2012, 18:57

Is het niet sentimenteel?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Annemarie » 06 Dec 2012, 20:31

Dettie schreef:Zo! heel mooie recensie Annemarie. Ook die Zero lijkt me een interessant figuur.

Dettie


Dank Dettie! Zero is zeker een interessant figuur. Hij heeft het niet al te best thuis. Hij kan niet met zijn vader overweg en zijn moeder is een grijs muisje dat nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen. Wat er van Zero's toekomst moet worden is nog maar de vraag. Wat er in hem omgaat blijft grotendeels een mysterie. De lezer leert hem kennen door de ogen van Alessandra en weten niets meer dan dat zij weet. Soms hoort ze op school wat over hem.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Annemarie » 06 Dec 2012, 20:34

Marjo schreef:Is het niet sentimenteel?


Sentimenteel in de zin dat alle emoties aangedikt worden? Nee, helemaal niet zelfs. Het is een verdrietig verhaal maar ook een verhaal over de liefde. Het ontroert zeker wel maar het is geen bewuste tranentrekker. Het is gewoon een mooi en puur verhaal.

Skay
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 Mar 2016, 11:35

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Skay » 21 Mar 2016, 11:44

Een prachtig boek!
Hoe een tienermeisje omgaat met het verlies van haar moeder en terechtkomt in de liefdesproblemen is enorm aangrijpend. Dit komt vooral door de dagboekvorm die ertussen wordt geplaatst. Zo krijg je een mooi overzicht hoe zij haar die dag gevoelt heeft en wat er zich allemaal in haar gedachten afspeelt. Het is jammer dat het boek stopt met een open einde, had graag nog geweten hoe het afloopt tussen Zero alias Gabrielle en Alessandra.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Paola Predicatori - Mijn winter met Zero

Berichtdoor Annemarie » 21 Mar 2016, 11:48

Fijn dat jij ook zo van dit boek hebt genoten, Skay. Het is echt een prachtig verhaal. Dit is zo'n boek waarvan je eigenlijk wilt dat er nooit een einde aan komt.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten