Astrid Harrewijn - Miss Communicatie

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Astrid Harrewijn - Miss Communicatie

Berichtdoor Joanazinha » 26 Nov 2012, 20:11

Miss Communicatie is een vermakelijk, licht en luchtig boek, zoals het een chicklit betaamt. Door een beetje misdaad toe te voegen geeft Harrewijn wat meer sjeu aan het verhaal.

Dit was geen recensieboek, maar ik vond het leuk genoeg om er even een verslagje van te maken.

Zie http://www.leestafel.info/astrid-harrewijn

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Astrid Harrewijn - Miss Communicatie

Berichtdoor Dettie » 27 Nov 2012, 23:12

Chicklits spelen zich vaak af in de uitgeverswereld heb ik gemerkt. Of de vrouwen werken op een kantoor voor een glossy magazine of zijn zoals hier journalist of zo. Ook de kledingzaken zijn favoriet als werkplek.
Vind je chicklits niet vaak veel van hetzelfde Joanazinha? Of valt dat wel mee? Ik lees ze zelden dus kan er ook niet echt een oordeel over vellen.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Astrid Harrewijn - Miss Communicatie

Berichtdoor Joanazinha » 28 Nov 2012, 00:24

Ik lees niet zo heel veel chicklits, maar vind ze af en toe heerlijk om tussen al het thriller-geweld door te consumeren ;) .
Ik vind ze niet echt veel van hetzelfde, ook bij chicklits kun je toch veel variëren en zeker tegenwoordig zijn er echt goeie schrijfsters in dit genre. Alleen weet je van te voren meestal wel hoe het afloopt en er zit over het algemeen een fikse dosis relatieproblematiek bij met de nodige verwarringen, verwijderingen, etc. Dat neem je voor lief wanneer je zo'n boek kiest om te lezen :) .
Zoals gezegd; af en toe heerlijk om met verstand op nul lekker in weg te duiken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Astrid Harrewijn - Miss Communicatie

Berichtdoor Dettie » 28 Nov 2012, 12:58

Vroeger als meisje van 14-15-16 las ik heel veel romannetjes, lekker wegzwijmelen, en dromen van die prins op het witte paard. Heerlijk vond ik dat.
Maar ineens was het over, heel gek, ik dacht ineens wéér die knappe man die het helemaal is en dan komt meneer 2 onrust zaaien en wordt toch vaak voor meneer 1 gekozen. Bij de chicklits die ik gelezen heb (niet echt veel moet ik bekennen) zag ik ook steeds hetzelfde patroon. Veel met uiterlijk/kleding bezig, flitsende baan en de man van hun dromen zien te krijgen. Maar misschien heb ik net de verkeerde chicklits gelezen.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten