Darien Gee - Vriendschapsbrood

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Darien Gee - Vriendschapsbrood

Berichtdoor Marjo » 08 Okt 2012, 11:35

Dat was even lekker, om eens een feelgoodboek te lezen..


Lees meer: http://www.leestafel.info/darien-gee

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Darien Gee:Vriendschapsbrood

Berichtdoor Dettie » 08 Okt 2012, 14:51

Hè lekker dat je zo positief over dit positieve boek bent. Dat ligt namelijk hier en het leek me al zo positief en nu blijkt het écht positief, positiever kun je niet aan een boek beginnen... :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Darien Gee:Vriendschapsbrood

Berichtdoor Marjo » 08 Okt 2012, 16:00

Je barst straks nog van al die positiviteit!!!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Darien Gee:Vriendschapsbrood

Berichtdoor Annemarie » 08 Okt 2012, 17:52

Nou Marjo, dat is allemaal wel super positief! Ik had al wel wat over dit boek gelezen maar het sprak me nog niet zo aan. Ik denk dat de omslag (die ik ook niet mooi vind) daarbij meespeelde. Gelukkig heb jij mij nu van het tegendeel overtuigd!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Darien Gee:Vriendschapsbrood

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2012, 14:33

Inderdaad een lekker wegleesboek, maar ik heb toch wel een paar kanttekeningen geplaatst.

zie http://www.leestafel.info/darien-gee

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Darien Gee - Vriendschapsbrood

Berichtdoor Marjo » 20 Okt 2012, 15:16

Het is maar net hoe je dit boek leest. Joanne Harris'boek vind ik niet te vergelijken met dit. Dat boek komt aardig in de richting van literatuur. Dat geldt voor 'vriendschapsbrood' niet. Dat gaat meer richting chicklit.

Ik merk vaak dat ik een boek dat een van jullie al gelezen heeft, anders lees. Ik ben op de een of andere manier kritischer. Kan het boek niet meer onbevangen lezen. Heb jij dat ook?
Het is in ieder geval de reden dat ik zeker bij debuten niets van jullie wil lezen!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Darien Gee - Vriendschapsbrood

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2012, 15:44

nee, het maakt mij weinig uit of ik eerst een recensie heb gelezen. Jij vond Menkveld ook heel goed en drong er eigenlijk ene beetje op aan om het te lezen en je had helemaal gelijk, het is prachtig. Dit boek wist ik van tevoren al niet of het wat voor me zou zijn maar ik gaf het het voordeel van de twijfel. het begin vind ik heel goed, ik werd gelijk het verhaal in getrokken. Maar naderhand wordt het steeds onwaarschijnlijker. ik ga even door onder de verklapper

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Madelines Theehuis met huis was niet klein, maar kan jij je voorstellen dat het meer dan 4000 vriendschapsbroden kan herbergen? Dat is wel héél veel. Ook dat al die mensen ruimte, en tijd, en gelegenheid hebben om dat eventjes te gaan bakken...
In de supermarkt maken twee ex-vriendinnen ruzie, ze hebben al jaaaren ruzie en dan zegt de een het grote geheim en hopla ruzie is over en ze zijn weer dikke vriendinnen.
Maar ook die man van Edie, de arts Richard, was wel een erg wee figuur enz. enz.

Ja het komt meer bij chicklit inderdaad. Maar nogmaals het begin was goed het eind erg Amerikaans...

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Darien Gee - Vriendschapsbrood

Berichtdoor Marjo » 20 Okt 2012, 16:07

Je hebt wel gelijk, hoor, het is allemaal net een tikje té. Ik bedoel dat ik dat in een boek als dit wel accepteer. Bij literatuur absoluut niet!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Darien Gee - Vriendschapsbrood

Berichtdoor Annemarie » 05 Jan 2013, 16:53

Leuk boek! Het is allemaal lekker "over the top" maar dat mag af en toe wel eens.

Mijn verslag staat er ook op: http://www.leestafel.info/darien-gee


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten