Majgull Axelsson - Moederpassie

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Majgull Axelsson - Moederpassie

Berichtdoor Annemarie » 16 Aug 2012, 09:56

Minna's dochter leeft niet meer. Haar geest kan dit niet aan en bant het gegeven uit haar hoofd. Een verdrietig maar ook kleurrijk verhaal vanwege de vele opmerkelijke personages.

Lees meer: http://www.leestafel.info/majgull-axelsson
Laatst gewijzigd door Annemarie op 16 Aug 2012, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Majgull Axelsson - Moederpassie

Berichtdoor berdine » 16 Aug 2012, 11:12

Ik vond dit ook een prachtig boek, Annemarie. Ik heb alle boeken van Axelsson verslonden. Die gelaagdheid met geheimen die langzaam ontsluierd worden maakt ze niet altijd heel gemakkelijk leesbaar, maar ze houden je wel geboeid tot het eind.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Majgull Axelsson - Moederpassie

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2012, 11:51

Majgull Axelsson schrijft inderdaad prachtige boeken. Ik vind ze vaak erg aangrijpend en kan ze niet in één keer uitlezen.
Axelsson heeft wel iets met verlies merk ik. De mensen die ze beschrijft hebben vaak een zwaar verlies geleden.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Majgull Axelsson - Moederpassie

Berichtdoor Annemarie » 16 Aug 2012, 13:03

Ik las stukjes over haar andere boeken Dettie en dat leken me ook zware onderwerpen. Ik vind het heel mooi geschreven. Confronterend.

Die gelaagdheid is inderdaad heel boeiend Berdine. In het begin ligt Minna in het ziekenhuis naast iemand en dan weet je dus als lezer nog niet wat er is gebeurd, wie Minna is en naast wie ze ligt. Dat komt later pas. Ik hou van die stijl omdat mijn nieuwsgierigheid zo gewekt wordt en ik als lezer uitgedaagd word om goed op te letten. De andere personages vond ik ook boeiend.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Majgull Axelsson - Moederpassie

Berichtdoor Marjo » 19 Aug 2012, 15:21

Ik heb wel boeken van haar gelezen (met genoegen) maar nog lang niet alles...


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten