Dick van Zijderveld - Een witte roos

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Dick van Zijderveld - Een witte roos

Berichtdoor Annemarie » 06 Aug 2012, 18:02

In dit ebook zijn vier verhalen uit Late lente, de eerste verhalenbundel van Dick van Zijderveld opgenomen evenals twee nieuwe vertellingen. De verhalen in deze bundel zijn stuk voor stuk onderhoudend en weten de aandacht van de lezer goed vast te houden. Ze hebben iets mysterieus, iets onverklaarbaars.

Lees meer: http://www.leestafel.info/dick-van-zijderveld
Laatst gewijzigd door Annemarie op 07 Aug 2012, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Dick van Zijderveld - Een witte roos

Berichtdoor Marjo » 06 Aug 2012, 19:58

Hm, ik ben geen liefhebber van verhalen. Dan moeten ze wel heel goed zijn, wil ik een boek uitlezen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Dick van Zijderveld - Een witte roos

Berichtdoor Annemarie » 06 Aug 2012, 20:13

Ik hou wel van een verhalenbundel. Deze lezen lekker vlot weg.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Dick van Zijderveld - Een witte roos

Berichtdoor Dettie » 07 Aug 2012, 09:16

Zo te lezen borduurt de schrijver steeds verder op eenzelfde onderwerp/fenomeen. Er gebeurt iets en later blijkt dat het gebouw of de personen niet bestaan (of verdwenen zijn).
Denk je dan niet het is veel van hetzelfde? Of zijn de verhalen dan toch zo boeiend dat ze totaal anders lijken?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Dick van Zijderveld - Een witte roos

Berichtdoor Annemarie » 07 Aug 2012, 14:36

Dat valt gelukkig wel mee. Wel dacht ik even dat de verhalen een onderling verband hadden. Dat het bedrijf in het bos te maken had met het telefoonnummer uit het liedje. Maar dat is dus niet zo en dat vond ik wel jammer. Dat er lichte overeenkomsten zijn maakt dat de verhalen mooi bij elkaar passen. Gelukkig zitten er ook verhalen tussen die anders zijn zodat het niet teveel van hetzelfde wordt.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten