Randall Wallace - De gave

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Annemarie » 28 Jun 2012, 09:49

Lara Blair leeft voor haar werk. Ze staat aan het hoofd van een groot bedrijf dat medische instrumenten ontwikkelt. Al haar aandacht gaat uit naar een methode om een ingrijpende hersenoperatie uit te voeren. Het wil maar niet lukken en alle oefenoperaties op een zeer geavanceerde pop mislukken. Lara raakt steeds gefrustreerder. Waarom is zij er toch zo op gebrand deze techniek toe te kunnen passen?

Lees meer: http://www.leestafel.info/randall-wallace
Laatst gewijzigd door Annemarie op 28 Jun 2012, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Marjo » 28 Jun 2012, 17:08

Toch...een Dettie-boek? Lekker positief allemaal?
En als het zo'n vakantiezwijmelboek is, dan komt het wel goed met die twee.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Annemarie » 28 Jun 2012, 17:18

Ik denk juist niet dat dit een Dettie-boek is. Het is heel positief maar niet geloofwaardig. Dat "geven in het geheim" is wel een leuk aspect maar of het genoeg zal zijn voor Dettie om overstag te gaan betwijfel ik.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2012, 21:22

haha nee, ik hou van positieve kwaliteit, zei ze hooghartig.

Hij kent de waarde van geven in het geheim. Wanneer iemand een geldbedrag of een geschenk ontvangt van een onbekend persoon kan dat zijn of haar leven ingrijpend veranderen. De ontvanger krijgt het gevoel dat er om hem of haar gegeven wordt en dit kan deze persoon de kracht geven om door te gaan, ook al is het leven soms zwaar. De wereld is ineens een beetje mooier.


Dit is natuurlijk heel mooi maar het is een gegeven, het moet natuurlijk ook nog eens leuk in het verhaal naar voren komen.
En iemand die hersenoperaties probeert... en dat moet een ontspannen vakantieboek zijn? Neen, geef mijn portie maar aan fikkie haha
Het lijkt me een aardig romannetje maar qua inhoud niet echt iets wat je bijblijft.
(Dat die Andrew het bedrag niet aanpakt van Lara! had hij een hoop goeds mee kunnen doen! :D )

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Annemarie » 29 Jun 2012, 10:40

Dat anoniem geven had mooier uitgewerkt kunnen zijn. Alhoewel de eerste gift wel mooi was. Andrew spoort een jong meisje op dat haar pasgeboren kind in het ziekenhuis heeft achtergelaten. Hij laat voor haar deur een lekker warme jas achter met in een jaszak een geldbedrag. Dit geeft het piepjonge meisje de moed om haar baby op te halen er er zelf voor te zorgen. Dat vond ik wel aardig gedaan alhoewel ik betwijfel of het echt zo eenvoudig kan zijn.

Bij die operaties wordt verder niet in detail getreden dus de lezer hoeft er niet van te griezelen hoor.

Waarom het een fijn vakantieboek kan zijn, is omdat de lezer al snel beseft dat het allemaal wel goedkomt. Het is de welbekende vorm: man en vrouw ontmoeten elkaar, worden verliefd, iets drijft een wig tussen hen, alles komt goed.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Dettie » 29 Jun 2012, 11:45

Ah dank je voor de toelichtingen. Nee, ik hoef niet, ik heb vroeger bérgen van dit soort verhalen verslonden maar ben nu helemaal afgekickt. Sterker nog ik krijg ze nauwelijks meer gelezen omdat je al van mijlen ver voelt aankomen hoe het zal aflopen. Heel soms is zo'n 'romannetje' nog wel leuk maar dan nog mag het wel iets meer zijn dan de geijkte gang van zaken zoals jij beschrijft.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Randall Wallace - De gave

Berichtdoor Annemarie » 29 Jun 2012, 11:50

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had verwacht. De auteur heeft ook Braveheart geschreven en daarom dacht ik dat dit wel eens iets bijzonders zou kunnen zijn.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten