Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor berdine » 03 Jul 2012, 12:02

Het ligt hier nu op mijn stapel, Dettie. Was lastig te vinden op de bieb want het staat bij de non-fictie, afd. psychologie en daar staat de boel nogal door elkaar :mrgreen:
Eerst nog een ander boek lezen....

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Dettie » 03 Jul 2012, 12:06

Oh? Non-fictie? Nou het zijn toch echt verhalen, wel door een psychologe verteld, maar toch zeker geen non-fictie lijkt mij.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor berdine » 03 Jul 2012, 12:11

Tja, zo delen ze het in. Ze vinden het blijkbaar psychologie en dan staat het niet bij de romans. :?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Dettie » 03 Jul 2012, 13:34

Nog knap dat je het vond dan.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Marjo » 03 Jul 2012, 13:37

Daar zijn zoekmachines voor denk ik! Eh, weet ik.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor berdine » 03 Jul 2012, 14:55

Nou het was niet zo héél moeilijk.Het boek stond in de kast met code 400. Het heeft code 418.12. Een stuk of 10 planken met code 418 en daar stond van alles met wat nà de punt kwam door elkaar :cry: hetgeen volgens mij niet de bedoeling is.
Gewoon wat lastiger dan bij de romans naar de "E" kast te lopen en het alfabet te volgen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Marjo » 03 Jul 2012, 19:56

Heb jij dan ook de neiging om alles op volgorde te gaan zetten, of heb ik alleen die tic?

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor berdine » 04 Jul 2012, 07:49

Ha ja, maar daar heb ik op de bieb nooit tijd voor. Ik moet aansluitend meteen naar de markt, anders is die afgelopen. En het waren er ook zo véél! Maar een enkel boek dat niet op zijn plaats staat zet ik wel altijd terug. :mrgreen:

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor irene » 04 Jul 2012, 09:33

Heb jij dan ook de neiging om alles op volgorde te gaan zetten, of heb ik alleen die tic?


sterker nog...de neiging heb ik niet, ik doe het gewoon of ik zeg er iets van!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Marjo » 04 Jul 2012, 09:54

Toch..soms kun je aan de gang blijven. Dat zegt de medewerker ook als ik er een opmerking over maak. En helaas, het is zo. Ik probeer de kinderen bij te brengen dat ze de boeken hun plek terugzetten op school, maar dat is maar een druppel op een gloeiende plaat.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Dettie » 04 Jul 2012, 10:47

Ik kom nooit meer bij de bieb, ben nog wel lid omdat ik goed vind dat er een bieb is, maar vroeger stond ik altijd te sorteren en op te ruimen.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor WilV » 08 Jul 2012, 22:33

Ook ik heb deze discussie gemist. Mij spreekt het wel aan, die krachtige vrouwen,
Ik kom ze met regelmaat tegen, klinkt mij in ieder geval niet al te onrealistisch in de oren.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor berdine » 13 Jul 2012, 16:38

Ach Dettie, helaas is dit boekje niets voor mij. Ik ben er in sneltreinvaart doorheen gegaan. Ik werd er helemaal kriegel van. Zoals Annemarie opmerkte:

Annemarie schreef:Ik twijfel of dit boek mee aanspreekt. Is het niet net of alle oude vrouwen krachtig zouden moeten kunnen zijn? Als het allemaal té positief wordt gebracht dan ga ik altijd een beetje steigeren op de een of andere manier.

Ik vond het heel erg new-age-achtig. Het begon al met de intro. Tenminste ik dacht dat het een voorwoord was, want ik verwachtte een reeks verhalen. Maar het hele boekje gaat op die manier door. Ik vond het dus wel non-fictie met een paar anekdotes ter illustratie. Je wordt min of meer verplicht om het positief te vinden en dan word ik koppig als een ezel.
Natuurlijk zijn er een hoop oude mensen (vrouwen èn mannen) die wijs zijn en een ongekende innerlijke kracht bezitten. Maar om iederéén die kracht maar toe te schrijven gaat me te ver.

Ik hoop dat iemand anders het nog gaat lezen en het met je eens zal zijn. Het spijt me dat ik zo negatief op jouw positief reageer.... :cry:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clarissa Pinkola Estés - De dansende grootmoeders

Berichtdoor Dettie » 13 Jul 2012, 16:47

Ik was er al bang voor en het verrast me dus niet dat je het niet veel vindt.

Zelf vind ik het prettig om eens positieve stimulerende, enthousiaste boeken, berichten, artikelen etc. te lezen die energie geven ipv dat eeuwig negatieve toestanden etc. overal die energie van je weghalen.
Dit vind ik zo'n lekker boek omdat het eindelijk eens positief over 'de oude dag' spreekt ipv verhalen over botontkalking, dementie, verzakkingen, luiers etc. Die berichten/boeken/artikelen krijgen we al genoeg om ons oren geslingerd.
De schrijfster zegt dat iedereen heel veel kracht in zich heeft en dat het prettig is dat je dat weet en die kracht (geestelijk of lichamelijk) door jong en/of oud gebruikt kan worden. (móet niet)
In feite zegt ze, dat je je niet door je omgeving moet laten aanpraten dat je oud en afgeschreven bent, maar dat iedereen op élke leeftijd krachtig is, als het niet lichamelijk is dan wel geestelijk.
En ja er zijn natuurlijk wel mensen die dementeren en slecht ter been zijn etc.
Maar nu was er eens een positief verhaal wat ik wel eens lekker vind tussen al het doemdenken en ellendige berichten door.

Vandaar dat ik zo enthousiast ben. :mrgreen:

dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten