Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Dettie » 06 Mei 2012, 13:50

De schrijfster noemt dit boek een roman, persoonlijk weet ik niet hoe ik het moet noemen...

Lees het verslag, zie http://www.leestafel.info/rudi-wester

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Annemarie » 06 Mei 2012, 20:21

Wat vreemd dat het zo slordig opgebouwd is. Daar kan ik zelf helemaal niet tegen. Vind je het verhaal inhoudelijk de moeite van het opschrijven waard of dat ook niet?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Dettie » 06 Mei 2012, 22:17

Het zou inhoudelijk de moeite waard geweest kunnen zijn maar het kwam nu niet goed over. Veel was al wel bekend maar dat ook omdat ik zelf in Amsterdam woonde. Alleen over de gang van zaken bij de VU wist ik niet veel. Maar nu nog niet. Er wordt gesproken over de ontgroening maar hoe het er daar verder aan toe ging wordt ook niet verteld.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Annemarie » 07 Mei 2012, 09:14

Jammer dat ze zoveel heeft laten liggen. Tegenvaller dus.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Dettie » 07 Mei 2012, 09:27

Ja zeker een tegenvaller. Was erg benieuwd naar dit boek. Juist omdat er ook veel over gebeurtenissen in Amsterdam zou gaan. Dat wordt wel besproken maar het is allemaal zo rommelig en rammelend opgeschreven. Ik bladerde iedere keer terug om te kijken of ik een overgang van spreker gemist had of een specifieke verwijzing gemist had of zo, maar niet dus... Als je de link aanklinkt bij de recensie dan zie je haar vertellen over het boek, dat praten doet ze beter dan schrijven. Het boek komt als ze er over verteld leuker over dan het is.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Rudi Wester - Vriendinnen van vroeger, vrouwen van nu

Berichtdoor Annemarie » 07 Mei 2012, 09:50

Iemand kan natuurlijk een heleboel te vertellen hebben maar dat ook nog eens leuk en overzichtelijk opschrijven is wel echt een kunst. Dat wordt nog wel eens onderschat. Hier lijkt me dat ook het geval. Deze mevrouw is ongetwijfeld enorm enthousiast en vertelt en vertelt. Maar het komt op papier gewoon niet goed over lijkt me zo.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten