Tom Lanoye: Heldere hemel

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo

Tom Lanoye: Heldere hemel

Berichtdoor Marjo » 19 Mar 2012, 16:22

Zijn boek 'Sprakeloos' stond me niet aan, maar daarmee heb ik nooit willen zeggen dat hij niet kan schrijven. Alleen is dit kleine boekje daar ook nauwelijks een bewijs van, te klein voor zo'n verhaal

Lees meer: http://www.leestafel.info/tom-lanoye

Dettie
Site Admin

Re: Tom Lanoye: Heldere hemel

Berichtdoor Dettie » 19 Mar 2012, 17:08

We hebben het boekje hier liggen, Cavendish is er gisteren meer naar Groningen gereisd.
Jammer dat het tegenvalt. Ik heb een mooie uitzending over Tom Lanoye gezien op televisie (jaja ik keek ook eens een keer) en ik raakte wel erg benieuwd naar dit boekje. Ik heb nog nooit wat van hem gelezen, maar dit boekje is niet representatief voor zijn andere werk begrijp ik.

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 19 Mar 2012, 20:10

Dat denk ik niet, Dettie. Ik heb Kartonnen dozen van hem gelezen en dat vond ik goed. Dit boekje stelt niet veel voor. Ik heb net aan mijn man uit zitten leggen dat hij een veelomvattend verhaal in te weinig pagina's heeft willen vertellen. Ik noemde het een soort "uitgebreide opzet voor een roman". Te klein voor zo'n verhaal dus, precies wat Marjo zegt. :roll:

Marjo

Berichtdoor Marjo » 20 Mar 2012, 15:41

Lanoye moet wel natuurlijk, in een geschenkboekje, maar wie weet schrijft hij het nog eens uitgebreid op?

En nee, het is niet representatief voor zijn werk. Net als Berdine vind ik dat een ander boek van hem goed 'slagerszoon met een brilletje' mooi. En 'het derde huwelijk' was ook niet vervelend om te lezen.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”