Tragisch verhaal over een jonge huisarts in een dorp. Een van zijn problemen is het in de voetsporen van zijn voorganger moeten treden..
Thema: euthanasie.
Lees het verslag van het boek http://www.leestafel.info/willem-jan-otten
Marjo
Willem Jan Otten: Ons mankeert niets
Er gebeurt erg veel, dat klopt!
Iemand zei dat ze dit boek een flutboek vond vanwege de dokters/schuinsmarcheerders. Maar bij de "oude" dokter is het zijn kracht (hij geeft de patienten vertrouwen, soms zoveel dat het op seksueel kontakt aankomt) en bij de "nieuwe" dokter is het zijn zwakheid..Ik denk dat Otten dit zo gesteld heeft juist om het verschil tussen de beide artsen aan te geven. Tegen deze achtergrond wordt ook hun manier van denken over euthanasie duidelijker.
Iemand zei dat ze dit boek een flutboek vond vanwege de dokters/schuinsmarcheerders. Maar bij de "oude" dokter is het zijn kracht (hij geeft de patienten vertrouwen, soms zoveel dat het op seksueel kontakt aankomt) en bij de "nieuwe" dokter is het zijn zwakheid..Ik denk dat Otten dit zo gesteld heeft juist om het verschil tussen de beide artsen aan te geven. Tegen deze achtergrond wordt ook hun manier van denken over euthanasie duidelijker.
O jee, als ik het goed begrijp is dit van de uitstekende dichter Willem jan Otten. Ik krijg alsmaar meer complexen omdat ik mijn achterstand in het lezen van boeken nooit kan inhalen. En er verschijnen hier zoveel interessante boeken.
Ik hoor het Marjo al zeggen: lezen Tiba... maar ja, die gedichies.....
Groetjes. Tiba.
Ik hoor het Marjo al zeggen: lezen Tiba... maar ja, die gedichies.....
Groetjes. Tiba.
Ons mankeert iets
Ik vond het een zouteloze vertelling. Ik heb het geloof ik meegenomen naar een BC-meeting en er nooit meer wat over gehoord. Staat waarschijnlijk in iemands boekenkast te verstoffen.
Willem Jan Otten – Ons mankeert niets
Een goede schrijver zou over elk onderwerp een boeiende roman moeten kunnen schrijven. Willem Jan Otten bewijst dit met zijn relaas over een jonge dokter en zijn perikelen rond een dorpspraktijk. Dit klinkt nogal kneuterig., maar is het niet, sterker nog, deze roman verheft zich duidelijk boven een gemiddelde streekroman.
Het verhaal draait om de vermeende dood van een zekere doktor Daan. De ik-figuur geeft zijn versie van het verhaal weer aan een of andere onbekende waar hij verantwoording aan moet afleggen. Het gaat hier om schuld en onschuld. Er blijkt heel wat meer aan de hand te zijn, dan op het eerste oog lijkt. Dat maakt Otten ons langzaamaan duidelijk.
Lees verder, klik hier... http://www.leestafel.info/willem-jan-otten
Roel
Een goede schrijver zou over elk onderwerp een boeiende roman moeten kunnen schrijven. Willem Jan Otten bewijst dit met zijn relaas over een jonge dokter en zijn perikelen rond een dorpspraktijk. Dit klinkt nogal kneuterig., maar is het niet, sterker nog, deze roman verheft zich duidelijk boven een gemiddelde streekroman.
Het verhaal draait om de vermeende dood van een zekere doktor Daan. De ik-figuur geeft zijn versie van het verhaal weer aan een of andere onbekende waar hij verantwoording aan moet afleggen. Het gaat hier om schuld en onschuld. Er blijkt heel wat meer aan de hand te zijn, dan op het eerste oog lijkt. Dat maakt Otten ons langzaamaan duidelijk.
Lees verder, klik hier... http://www.leestafel.info/willem-jan-otten
Roel
Laatst gewijzigd door Dettie op 18 Mei 2009, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”