Irène Némirovsky: Hitte van het bloed

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Irène Némirovsky: Hitte van het bloed

Berichtdoor Marjo » 02 Jan 2012, 12:24

Een tegenwicht voor al die harde moderne boeken is dit kleine boekje. Ik mag die naturalistische stijl wel.

Lees meer: http://www.leestafel.info/irene-nemirovsky

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Irène Némirovsky: Hitte van het bloed

Berichtdoor Dettie » 08 Feb 2012, 14:59

verslag Marjo schreef:Een oudere man is de verteller, hij is moe van het reizen en vestigt zich nu in zijn oude woonplaats, waar zijn nicht nog woont met haar man en dochter. De dochter en haar nicht gaan een verbintenis aan, maar hebben samen ook iets met die ene man. De echtgenoten sterven, waarvan eentje onder verdachte omstandigheden. Er wordt opnieuw getrouwd. Door deze gebeurtenissen komt ook het verleden van de verteller weer naar boven.


Ik snap dit bovenstaande niet zo. De dochter en haar nicht gaan een verbintenis aan. Is dat de nicht van de oude man? Of krijgt die dochter een liefdesrelatie met een nicht van haar?

En welke echtgenoten sterven? Ik zie wel de echtgenoot van de nicht van de oude man. Er is sprake van die 'ene' man waar dochter een nicht een relatie mee hebben? Is hij getrouwd met een van hen en is dat een van de echtgenoten die sterven?

Ik snap het dus niet wat er in je verslag staat. Sorry.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Irène Némirovsky: Hitte van het bloed

Berichtdoor Marjo » 08 Feb 2012, 16:28

Pff, en nu wil je dat ik dat zomaar oplepel...
De nicht zegt inderdaad oom tegen de oudere man.
Die nicht en haar dochter hebben ieder een relatie met een andere man, en dat zijn de echtgenoten die sterven. En terwijl ze nog getrouwd zijn hebben ze hun oog laten vallen op die ene foute man, waar ook mee getrouwd wordt, maar niet door alle twee natuurlijk. Het zit ook best ingewikkeld in elkaar. Maar als ik in een verslag dat allemaal vertel is de lol er helemaal van af.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten