Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Annemarie » 17 Okt 2011, 10:20

De troep onder aan de trap gaat over Mary die zich niet gewaardeerd voelt door haar man Joel. Ze stelt een lijst vol ergernissen op en gaat bijhouden hoe vaak haar man de punten op de lijst toepast.

Lees verder: http://www.leestafel.info/christina-hopkinson

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2011, 11:00

Leuk verslag.
Ik las van de week een artikel in de krant over Nederlandse vrouwen gezien in Europees verband.
De Nederlandse vrouw gaat veel te makkelijk minder werken als er kinderen komen en zorgt te slecht voor haar rechten en eigen inkomen.
Tja, het is zou kunnen maar het is maar hoe je het bekijkt denk ik.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Marjo » 17 Okt 2011, 11:08

Gezien de ontslagen die overal vallen, zou ik, traditioneel als ik ben, zeggen: blijf maar lekker bij je kinderen.
Maar dat is het issue niet: je moet doen waar je gelukkig van wordt. En dat betekent vaak voor moderne vrouwen dat je vreselijk moet schipperen.

En af en toe zeuren..

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Annemarie » 17 Okt 2011, 11:11

In een interview vertelt Christina Hopkinson dat Britse vrouwen de mogelijkheid hebben om een jaar verlof op te nemen wanneer ze een kind hebben gekregen. De man krijgt twee weken onbetaald verlof. Dus het zal wel vaak gebeuren dat de vrouw in dat jaar veel voor haar rekening neemt. Dat sluipt er dan zo in. En dan is het lastig om dat weer te doorbreken misschien.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Annemarie » 17 Okt 2011, 11:16

Er wordt altijd gesproken over "kiezen". Maar in mijn omgeving zie ik ook veel vrouwen die wel moeten werken. Vanwege het geld. Die hebben de keus niet hoor. En dan is het extra zuur dat kinderopvang zo duur is in Nederland.

En inderdaad Marjo: Zeuren hoort erbij. Niet te vaak natuurlijk maar soms is een potje klagen gewoon erg prettig ;)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2011, 12:29

In mijn omgeving ook Annemarie, Veel vrouwen moeten inderdaad werken omdat ze anders niet rond kunnen komen.
Maar ook denk ik wel eens dat mensen alles willen. Én twee auto's, én een koopwoning, én 3 vakanties per jaar, én kinderen, én werk, én, én, én.

Dettie
die nu op haar stokpaardje zit :-)

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Annemarie » 17 Okt 2011, 12:51

Dat is in het boek ook zo. In Mary's ogen hebben haar vriendinnen het veel beter en luxer en dat wil ze ook allemaal. Ze ziet alleen wat ze niet heeft in plaats van dat ze geniet van wat ze wel heeft.

En je hebt helemaal gelijk. Veel Nederlanders zijn erg materialistisch. Er wordt vooral gekeken naar wat je hebt en niet naar wie je bent.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Marjo » 17 Okt 2011, 16:11

Ik vind precies hetzelfde als jij Dettie!
Ik heb misschien makkelijk praten, maar waarom moet er altijd zoveel? Als ik bijvoorbeeld hoor dat mensen gaan verhuizen omdat anders de kinderen niet allemaal een eigen kamer kunnen hebben, dan protesteer ik hevig. Tevergeefs overigens. En die vakanties en auto's idem dito.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2011, 16:18

ja precies! Waarom moet er zoveel? Ik geloof niet dat kinderen of ouders er gelukkiger van worden.
ik ken een stel die bijna uit elkaar gingen omdat in hun nieuwe huis haar wasmachineruimte niet gerealiseerd kon worden, want dan hadden de kinderen geen eigen badkamer! Tjongejonge.
Dat is nog eens wat anders dan achter elkaar op zaterdagavond in de teil :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Marjo » 17 Okt 2011, 16:24

Dat ken ik ook, en natuurlijk hoeven we niet terug naar die tijd, maar men draaft door!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Annemarie » 17 Okt 2011, 17:05

En het erge is dat iedereen druk druk druk is met het bereiken van al die idealen maar dat er geen tijd is om ervan te genieten.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Christina Hopkinson - De troep onder aan de trap

Berichtdoor Dettie » 17 Okt 2011, 17:28

ja inderdaad ook dat komt er bij kijken!

dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten