Sarah Winman: Toen god een konijn was

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Marjo » 05 Aug 2011, 11:20

Ontzettend mooi boek. Voorin staan aanbevelingen van de mensen van de uitgeverij en ze zeggen niets te veel. Te weinig zelfs. Het is een aanrader.

Lees meer: http://www.leestafel.info/sarah-winman

Marjo

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Annemarie » 05 Aug 2011, 12:05

Mooie recensie. Ik zag al heel veel berichtjes op Twitter en Facebook over dit boek dus ik was wel benieuwd waar het nou over zou gaan. Want uit de titel is dat moeilijk af te leiden. Klinkt mooi.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Dettie » 05 Aug 2011, 12:59

Mooie recensie Marjo.

Jenny Penny die zo totaal anders is, met haar warrige bos haar waardoor ze altijd en eeuwig te laat komt;


Er ging teveel tijd zitten in ontwarren? Ze moest het altijd kammen of zo? (niet echt belangrijk, maar ben even nieuwsgierig)

‘Ik lag op de bank te rillen tot de nacht naast me kwam liggen en de maan worstelde om zich een weg door het wolkendek te banen. De bladeren gaven het niet op en bleven koppig hangen in de plotselinge kilte die op de zonsondergang volgde; ze weigerden nu al te vallen – in elk geval niet vannacht.’


Gek hè, ik heb dus niets met dit soort zinnen. Is me veel te 'mooi'. Daar ben ik nu weer erg nuchter in. Tot de nacht naast me kwam liggen. Bladeren die koppig blijven hangen en weigeren... nee, ik heb er echt niets mee.
Ooit schreef iemand, de jonge varens balden hun vuistjes... vond ik ook vreselijk. Doe gewoon denk ik dan :D

Maar dat citaat dat begint met "‘Geloof jij in God, Arthur?" vind ik wel erg prachtig!

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Marjo » 05 Aug 2011, 19:32

Ik begrijp er niets van... is iets poëtisch, vind jij het niets!!!
Ik vind het wel mooi, ik zie het eigenlijk voor me.. Die andere tekst is ook mooi, maar heel anders.

En nu moet dit verslag teruggetrokken worden, want het boek komt pas begin september uit!

Dan zal ik ook iets meer vertellen over Jenny Penny...

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Annemarie » 05 Aug 2011, 20:10

Ik vind zo'n poëtische beschrijving meestal erg mooi. Het moet wel een beetje bij het verhaal passen vind ik. Bij dit verhaal lijkt het goed te passen.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Joanazinha » 31 Aug 2011, 10:17

Ik heb het boek inmiddels ook gelezen en zal er in de loop van deze week een recensie van schrijven. De uitgever heeft inderdaad gevraagd om recensies pas na Manuscripta te plaatsen en daar zijn ze erg strikt in. Via twitter had ik gezien dat iemand anders de recensie al had geplaatst op haar site en die werd netjes op de vingers getikt......
Maar: prachtig boek; ik heb ervan genoten.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Dettie » 05 Sep 2011, 15:04

En de recensie van Joanazinha staat nu ook op de site

http://www.leestafel.info/sarah-winman

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sarah Winman: Toen god een konijn was

Berichtdoor Annemarie » 05 Sep 2011, 15:18

Ook Joanazinha heeft een mooie recensie geschreven! Een intrigerend boek volgens mij.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten