Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Berichtdoor Marjo » 15 Jul 2011, 13:03

Pf, ik was er even stil van. Indringend verhaal.

Lees meer: http://www.leestafel.info/eveline-vreeburg

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Berichtdoor Dettie » 15 Jul 2011, 17:35

Vrij Nederland kraakt het boek helemaal af en voor de rest lees ik alleen positieve berichten over dit boek.
Het blijkt inderdaad (deels?) autobiografisch te zijn. Zo te lezen ben je diep onder de indruk maar vind je het ook een boek dat de debutantenprijs zou kunnen winnen?

Dettie
Die het boek wel een enorm lelijke omslag vindt hebben. Ik dacht eerst dat het een jongerenboek was.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Berichtdoor Marjo » 16 Jul 2011, 10:46

Deze omslag is inderdaad niet mooi,. Ik zag een andere hier, iets beter?
http://www.vn.nl/boeken/fictie/onder-ps ... -vreeburg/

Ik was al ruim over de helft toen ik ontdekte wat de achtergrond is van dit boek. Je proeft het wel dat er iets ergs gebeurd is, maar als je dus niet weet wat het is, dan lees je anders. Er is een spanningsboog, die andere lezers niet zullen hebben. Ik heb geprobeerd mijn achterafkennis niet in het verslag te verwerken, en dan was ik dus zeer onder de indruk. Het raakt je. Ze vertelt het overigens niet!
Maar ik vind het geen lijstboek, nee, het is teveel een egodocument. Ook zonder voorkennis weet je dat. Ik ben heel erg benieuwd of hier een tweede boek gaat komen en of ze dit dan los kan laten.
Alhoewel: kun je als schrijver je eigen leven loslaten? Ik denk het niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Berichtdoor Dettie » 23 Aug 2011, 12:44

Ellen Heijmerikx heeft ook een tweede boek dat opnieuw over het geloof gaat waartoe haar ouders over gingen. Daarmee is misschien je vraag beantwoordt, kun je je eigen leven loslaten...
(of maakt het schrijven dat je het los kunt gaan laten?)

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Eveline Vreeburg: Onder pseudoniem (debuut)

Berichtdoor Marjo » 23 Aug 2011, 13:04

Misschien heeft ze nog meer boeken nodig voor ze los kan laten. En misschien lukt dat nooit, en wil ze dat ook niet. Er zijn tenslotte lezers voor.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten