Iemand al begonnen in dit boek?
Ik heb het van de week gelezen..
Lermontow beschrijft een officier die speelt met het leven, met de vrouwen en met het lot. Ik denk dat het boek bedoeld is als een aanklacht tegen een bepaald slag mensen die hij in zijn tijd rondom zich heen zag.
Sommige passages vond ik érg mooi, en met name de natuurbeschrijvingen in de eerste hoofdstukken vond ik zeer de moeite waard.
En voor de rest moet het verhaal zelf nog een beetje bezinken geloof ik.
Groetjes
Willeke
Michail Lermontow - Een held van onze tijd (samenleesboek okt/nov)
Nee over een fictief personage.Gaat dit over een echt bestaande figuur, Willeke?
Wat ik wel opmerkelijk vond is dat er een duel op leven en dood in voorkomt, terwijl Lermontow zelf bij een duel is overleden.
Wilde je meelezen Mira? je mag het gerust van me lenen hoor.
Groetjes
Willeke
Laatst gewijzigd door WilV op 16 Okt 2008, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee het bleef niet echt hangen he, dat probleem heb ik ook een beetje. Ik heb het wel met plezier gelezen, en ik vond het zeker niet slecht, maar ik blijf toch een beetje achter met het gevoel van "tja".
Al vond ik sommige zinnen en passages echt heel erg mooi. En vond ik het ook leuk om te lezen over hoe het er in die tijd in die kringen toeging.
Groeten
Willeke
Al vond ik sommige zinnen en passages echt heel erg mooi. En vond ik het ook leuk om te lezen over hoe het er in die tijd in die kringen toeging.
Groeten
Willeke
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”