Patrimonium,
Vaderlijk erfdeel heet dit boek,,
Een autobiografisch verhaal over de aftakeling van zijn onverwoestbaar lijkende vader, die een goedaardige hersentumor heeft, die een verwoestende uitwerking kan hebben en deels al heeft.
Het is het eerste wat ik van hem lees, en zo'n boek is natuurlijk heel wat anders dan fictie,
maar ik moet zeggen, van dit boek was ik erg onder de indruk. Het is ontroerend af en toe zonder sentimenteel te worden, en het gaat behalve over ziekte vooral ook over een vader en zoon relatie, en de onmacht van een zoon, om na alle strijden die ze samen in het leven gestreden hebben de letterlijke kwetsbaarheid van zijn vader te zien.
Wil
Philip Roth, Patrimonium
Dit boek heb ik indertijd gelezen op aanraden van Lizzy.
Prachtig boek, heeft veel indruk op me gemaakt, echt een boek om nog eens te herlezen.
Maar als ik het boek in de kast zie staan, dan denk ik vaak aan Lizzy.
Lizzy zie ik nooit meer op het forum. Jammer.
Er is toch niets ernstigs aan de hand met haar?
groetjes, irene
Prachtig boek, heeft veel indruk op me gemaakt, echt een boek om nog eens te herlezen.
Maar als ik het boek in de kast zie staan, dan denk ik vaak aan Lizzy.
Lizzy zie ik nooit meer op het forum. Jammer.
Er is toch niets ernstigs aan de hand met haar?
groetjes, irene
Ja ik was ook echt onder de indruk.
Had meteen ook allerlei mensen in mijn hoofd die dit boek eigenlijk ook zouden "moeten"lezen..ik denk dat het erg herkenbaar is voor veel mensen.
Ik zag bij Zomergasten, ik meen bij de aflevering met Bram Moskovich, een fragment waarbij de schrijver voorlas uit dit boek, dat vond ik toen al meteen intrigerend.
en toen ben ik op zoek gegaan of ik het ergens kon krijgen.
Groetjes
Wil
Had meteen ook allerlei mensen in mijn hoofd die dit boek eigenlijk ook zouden "moeten"lezen..ik denk dat het erg herkenbaar is voor veel mensen.
Ik zag bij Zomergasten, ik meen bij de aflevering met Bram Moskovich, een fragment waarbij de schrijver voorlas uit dit boek, dat vond ik toen al meteen intrigerend.
en toen ben ik op zoek gegaan of ik het ergens kon krijgen.
Groetjes
Wil
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”