Amos Oz: Een verhaal van liefde en duisternis(samenleesboek)
Amos Oz: Een verhaal van liefde en duisternis(samenleesboek)
Iemand al in dit boek begonnen???? Lukt het een beetje. Kun je volgen???
Inge
Inge
Voor onze leesclub moet ik nog Het gelukkige jaar 1940 lezen van Münstermann en voor de lezing van Siebelink op 8 februari in Sluis Knielen op een bed violen. Daarna zou ik pas aan Amos Oz kunnen beginnen. Ze hebben het hier in de bieb. Is nooit uitgeleend. Maar of ik het allemaal haal voor 1 maart?
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Nou ik wacht nog af wat de andere ervan te vertellen hebben. Ik schijn de laatste tijd geen leuke, goede boeken te kunnen kiezen. Ik heb al zo'n 100 blz. gelezen en het lukt weer een keer niet. Weer is het een boek die genomineerd, bekroond,.... geweest is. Blijkbaar mis ik in al die boeken iets. Ik begrijp gewoon niet waarom ze genomineerd of bekroond worden.
Maar ik hou nog even vol tot er nog een paar hun mening erover zeggen want misschien mis ik inderdaad iets en kan ik door meningen van anderen het ook vinden
Inge
Maar ik hou nog even vol tot er nog een paar hun mening erover zeggen want misschien mis ik inderdaad iets en kan ik door meningen van anderen het ook vinden
Inge

Oooo ik krijg een fobie van die Siebelink!
Ach Dettie, niet doen!

Hij hoort bij mijn persoonlijke challenge: elke maand een bekroond oorspronkelijk Nederlands boek lezen. Ik heb er 12 uitgezocht en aangezien de meningen over dit boek vaak zo extreem van elkaar verschillen, wilde ik het zelf lezen. Ik zal niet op deze site een oude discussie gaan oprakelen (hoop ik). :agrue:
En er ook geen leesverslagje van schrijven, maar ik zal je mijn mening wel laten weten.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Weet je wat het idiote is? Bijna iedereen hier heeft het gelezen maar niemand heeft er een verslag van gemaakt! Ik ook niet, kom ik tot de ontdekking.
En als jij over het boek wil praten dan doe je dat gewoon hoor.
Als het zo'n heftige discussie oplevert dan moet het toch iets hebben waardoor er zo'n discussie over op gang komt. Niet dan?
Dettie
En als jij over het boek wil praten dan doe je dat gewoon hoor.
Als het zo'n heftige discussie oplevert dan moet het toch iets hebben waardoor er zo'n discussie over op gang komt. Niet dan?
Dettie
Ja hoor ik zou wel opnieuw beginnen. Dat gebeurt toch vaker bij een boek, dat ineens na een tijd weer een discussie opnieuw begint? Ik moest ergens wel lachen dat die vermaledijde Siebelink weer naar voren kwam.
Ik denk dat ik te druk aan het discussieren was over het boek zodat het hele verslag er bij inschoot.
Dettie
Ik denk dat ik te druk aan het discussieren was over het boek zodat het hele verslag er bij inschoot.
Dettie
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar........
Inmiddels ben ik tot ong. blz. 90 gekomen (begin deel 3). Ik ben er met tegenzin en sombere verwachtingen aan begonnen, maar tot zover heeft het verhaal me volledig meegesleept.
Jullie horen hier waarschijnlijk nog wel meer van.......
Inmiddels ben ik tot ong. blz. 90 gekomen (begin deel 3). Ik ben er met tegenzin en sombere verwachtingen aan begonnen, maar tot zover heeft het verhaal me volledig meegesleept.
Jullie horen hier waarschijnlijk nog wel meer van.......
Je hebt gelijk Inge! Kun je ze verplaatsen Dettie? Of zullen we het maar zo laten en het er nu niet meer over hebben? Dan krijg je de reactie wel op de Siebelinkpagina.
En ik blijf maar steken bij Oz.....Ik denk van het op te geven. Het verhaal komt maar niet vooruit en heb de laatste tijd al zoveel boeken doorploegd dat het mij danig de keel uithangt. Ik begin denk ik in psalmenoproer. Ik heb het maar vorige week binnen gekregen
Dus wordt het mijn februariboek.
Inge

Inge
Nou Wilv hou me op de hoogte want in tegenstelling tot wat ik hierboven gezet heb ben ik nog altijd niet gestopt. Moest deze ochtend met mijn pa naar het ziekenhuis en omdat ik dan niet graag een nieuw boek begin toch nog maar een keer Oz meegedaan en weer een stuk verder gelezen.
De komende dagen voorspellen weer veel ziekenhuisdagen dus veel leestijd.....
Inge
De komende dagen voorspellen weer veel ziekenhuisdagen dus veel leestijd.....
Inge
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”