Margreet Bruijn ontdekte bij toeval in het nagelaten archief van haar vader het manuscript van wat zijn eerste boek voor de jeugd had moeten worden: De voetreis naar Sneek.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/cor-bruijn
Librije
Cor Bruijn - De voetreis naar Sneek
Cor Bruijn - De voetreis naar Sneek
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
En het boek is uit.
Het bijzondere vond ik wel het tijdsbeeld. De streek die beschreven wordt ken ik vrij goed, dat geeft een extra dimensie.
Wat mij opviel is dat zijn vrouw nauwelijks genoemd wordt. Het lijkt mij dat zo'n reis toch een behoorlijke voorbereiding gevraagd heeft gezien de 'ooms en tantes' waar zij mogen logeren, de treinaansluitingen, de boot die ze nemen moeten enz. Het enige wat vermeld wordt is dat zijn vrouw bij de meisjes slaapt en hij bij de jongens en héél af en toe een opmerking van haar.
Erg apart vond ik de stukje geschreven door de kinderen zelf over de reis.
Het is een verhaal met veel informatie, duidelijk ook bedoeld om de kinderen die dit zouden lezen wat te leren.
Dettie
Het bijzondere vond ik wel het tijdsbeeld. De streek die beschreven wordt ken ik vrij goed, dat geeft een extra dimensie.
Wat mij opviel is dat zijn vrouw nauwelijks genoemd wordt. Het lijkt mij dat zo'n reis toch een behoorlijke voorbereiding gevraagd heeft gezien de 'ooms en tantes' waar zij mogen logeren, de treinaansluitingen, de boot die ze nemen moeten enz. Het enige wat vermeld wordt is dat zijn vrouw bij de meisjes slaapt en hij bij de jongens en héél af en toe een opmerking van haar.
Erg apart vond ik de stukje geschreven door de kinderen zelf over de reis.
Het is een verhaal met veel informatie, duidelijk ook bedoeld om de kinderen die dit zouden lezen wat te leren.
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”