Simon Vestdijk - De held van Temesa

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Simon Vestdijk - De held van Temesa

Berichtdoor Roel » 14 Nov 2006, 13:33

Een drama dat zich afspeelt in de voor-Griekse tijd in een plaatsje dat Temesa heet, nu gesitueerd ergens in Italië.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/simon-vestdijk

rotor
Laatst gewijzigd door Roel op 14 Nov 2006, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2006, 14:35

Als ik het verhaal echt wil volgen zal ik het boek moeten lezen denk ik. Maar romans die in die tijd spelen trekken me niet meer zo. Vroeger wel..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 14 Nov 2006, 14:57

Het is nogal een complex verhaal, ja, maar wel heel helder opgeschreven. Het waren natuurlijk andere gewoonten, zeden en wetten in die tijd. Dat er ook nog goden en half goden in het spel zaten, maakt het begrijpen nog moeilijker.
Het boek draait om deze donkere figuur Plexippos en zijn Polites-dienst waar hij zich hardnekkig in heeft vastgebeten.

Waarom spreken verhalen die zich in die tijd afspelen je niet meer aan, Marjo? Geen zin meer om je in een andere tijd dan de onze te verdiepen?

Marjo schreef:Als ik het verhaal echt wil volgen zal ik het boek moeten lezen denk ik. Maar romans die in die tijd spelen trekken me niet meer zo. Vroeger wel..

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2006, 15:21

Ik ben dol op boeken met historische achtergrond, maar heel vreemd: als het over de klassieken gaat boeit het niet meer. Misschien heb ik die vroeger te veel gelezen, ik weet het niet. Overigens zat Vestdijk daar dan niet bij..
Als ik dat nou wist: waarom het ene boek wel boeit en het andere niet..en waarom een ander wel en mij niet..


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten