Hubert Lampo - Wijlen Sarah Silbermann

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2006, 12:06

Ik wist helemaal niet dat je kaal geweest bent, je vertelde dat je het had laten knippen. Een pruik lijkt me vreselijk, warm en jeuk en zo, brrr.
Nou had ik toch in m'n hoofd dat je blond was bij de eerste leestafelontmoeting! Zie ik ineens bij de tweede ontmoeting een mooi donker koppie!
Ja een man is gedistingeerd met grijzende slapen (dat was het woord Inge) en van een vrouw zeggen ze dat ze oud aan het worden is! *zucht* het is niet eerlijk.. :(

bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2006, 12:16

Roel, het ging over het ideaal van de man: een blonde vrouw. Ik wilde aangeven dat er ook brunettes gepinup-ed werden en worden.

"Gedistingeerd", Inge, dat is het woord..

Hendrik
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 Apr 2005, 16:16
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Hendrik » 24 Aug 2006, 17:25

Ik vind Brunette's meestal veel aantrekkelijker dan blonde meiden. Ogen komen mooier uit met donker haar. Ik val trouwens wel op intelligente meisjes en niet alleen omdat ik simpelweg geen gesprek gaande kan houden met meiden die niet intelligent zijn.
Maar is het ook zo dat vrouwen vallen op mannen met donker haar?

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2006, 21:13

Niet alle vrouwen, Hendrik (leuk dat je er weer bent!), dat bedoel ik nou net: iedereen valt op iets anders.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 09:14

Ja Bernadet, ik ben een 6 -tal maanden zo kaal als een baby geweest. In het begin had ik het op aanraden van de dokter kort laten knippen omdat het zo iets langer duurde voordat het opviel dat het uitviel. Maar toen we op vakantie waren in Frankrijk (begin augustus en ik had chemo van in juli) viel het uit met hele hopen ineens. An heeft het toen met een kledingschaartje zo veel mogelijk afgeknipt (bros). In 2 dagen stond er niets meer op. Ben dan 6 maanden zo goed als kaal geweest. In het begin deed ik een sjaaltje om of zette ik een pet op maar na een week vergat ik dat sjaaltje of pet meer dan ik eraan dacht. Dus heb ik voor heel wat opschudding gezorgd bij de mensen die mij niet kenden. Nou ja, ook bij degene die me wel kenden.... Ze worden dan extra geconfronteerd hé.
Ik ben nooit blond geweest :? Ja, het is nu wel donkerder van kleur dan vroeger en nu krult het naturel terwijl ik vroeger daarvoor naar de kapper moest. Maar voor de rest ben ik nog dezelfde :lol:

Inge

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 09:19

Nou, ik heb iets voor mannen met blauwe/grijze ogen. Viggo Mortensen, Michael Chabon,.... vind ik knappe mannen en hebben ze dan niet toevallig donker (gekleurd?) haar.

Inge

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 25 Aug 2006, 09:25

Hugh Grant! het is de combinatie van donker haar en lichte ogen dat het zo speciaal maakt. want voor de rest ben ik wel "gewoon" samen met iemand met bruin haar en bruine ogen. voor die laatste (en dan heb ik het over de ogen) ben ik overigens gevallen als een blok.

maar die combinatie van lichtblauwe ogen en donker haar heeft iets fascinerends, een beetje mysterieus. (en voor de rest heb ik het boek van lampo helemaal niet gelezen :D)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 09:29

Hugh grant met zijn puppy-ogen. MMMMMMMMMMMMMMMMMM. als ik moet kiezen tussen haar en ogen kies ik voor de ogen. Mijn man heeft ook donker haar en tamelijk donkere ogen (bruin-groen) Bij hem viel ik voor zijn krullen, jammergoeng zie ik ze nu alleen maar als hij gee ntijd heeft om naar de kapper te gaaan, de rest van de tijd houdt hij zijn haar zo kort dat het niet meer krult.

Amai, ben ik hier kilometers off-topic aan het gaan :oops:

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2006, 10:09

Ha nou en of Inge! Maar zo horen we nog eens wat!
Die Lampo toch..

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 10:22

Hoe komt het toch dat bepaalde boeken zo'n discussie oproepen? :lol: Over de smaak van mannen en vrouwen, maar ook over andere dingen die mensen (on)bewust bezighouden? We kunnen er elkaar (en onszelf)alleen maar beter door leren kennen hé. :lol:
Moet kunnen...... Dat is het leuke aan leestafel, het moet niet altijd literaire discussies zijn.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2006, 10:24

Als je nu terugdenkt komt het door het commentaar van Roel op het vrouwbeeld van Lampo. Als hij daar niets over gezegd had was dit item niet zover gekomen. Dus eigenlijk is het Roel, niet Lampo die dit veroorzaakt heeft. Maakt niet uit, het is wel eens leuk..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 25 Aug 2006, 15:23

Hallo Inge,

Waarom mogen vrouwen geen grijs haar hebben? Tja, het wordt snel geassocieerd met ouder worden. Iedereen, natuurlijk ook mannen worden dat of kaal! Maar het beeld worden ook weer doorbroken door de springere modetrends. Een tijdje terug was grijs haar zelfs in de mode. Zag je 40 jarige vrouwen met een grijsspoeling!

Aan de andere kant kan ik er ook weer inkomen dat mensen vrouwen of mannen (want laten we wel wezen, er zijn ook genoeg mannen, steeds meer trouwens die hun haren op latere leeftijd laten verven) hun haar laten verven. Die angst komt direct voort uit het niet willen accepteren van de wetten van de natuur. De mens houdt graag van het kunstmatige. Nu, leven helemaal in het tijdperk van de maakbare mens.
De westerse mens is steeds verder van de natuur geraakt en dat gaat gepaard met kunstmatigheid. En daarom wordt ook de herfsttooi van de mens weinig geaccepteerd tegenwoordig. Natuur is voor veel mensen een onbekend, onbemind en zelf angstaanjagend iets.

Inge, mag ik hieruit concluderen dat je van de natuur houdt?

Inge schreef:ha, ik ben dus niet bang om ouder te worden :lol: de kapster heeft al dikwijls (sinds ik weer haar heb) gezegd, er zitten veel meer grijze in dan vroeger het zou nodig eens moeten gekleurd worden. En daar heb ik nu juist geen zin in! Ik zeg altijd als ze het niet kunnen zien dat ze hun ogen dichtdoen dan! Maar ik heb nooit de link gelegd met ouder worden :? Waarom mogen vrouwen geen grijs in hun haar hebben en vindt men een man met enkele grijze haren "knap". (er wordt een ander woord voor gebruikt maar ik kom er nu even niet op)
Nou, ja ik heb nog nooit meegedaan met al die modeverschijnselen, ik ga liever tegen de gevestigde code in. Zo heb ik toen ik ziek was geweigerd om een pruik te dragen. Het was mijn hoofd en ik zet daarop wat ik wil! Misschien moest ik dan eens een blonde pruik geprobeerd hebben :lol: had waarschijnlijk evenveel bekijks gehad als zonder haar! :lol: :lol: :lol:

Inge

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 25 Aug 2006, 15:43

Ja natuurlijk Marjo, dat voor veel mannen de blonde vrouw het ideaal is, betekent niet dat alle mannen dat ook zo zien. Zo absoluut bedoel ik dat niet. Natuurlijk zijn er ook nog veel mannen die juist een brunette of zwartharige of roodharige vrouw als ideaalbeeld hebben. Gelukkig wel!

Marlyn Monroe was een groot voorbeeld van een blonde pin up, maar er zijn genoeg pin ups geweest die anderskleurig harig waren.
Neem bv Betty Page, iedereen wel bekend. Een zwartharige texaanse die beroemd en berucht werd met de fetish foto's die fotograaf Irvin Klaw van haar in de vijftiger jaren vorige eeuw nam. Net als Marlyn Monroe gingen foto's, bladen en posters van haar grif van de hand, alleen bij Page werden ze onder de toonbank (in het puriteinse Amerika van de jaren vijftig was het zelfs bij de wet verboden en Klaw heeft voor het maken van softe SM-foto's een paar jaar in de gevangenis gezeten) verkocht.
En om roodharige vrouwen ook eer aan te doen: Maureen O'Sullivan



Marjo schreef:Roel, het ging over het ideaal van de man: een blonde vrouw. Ik wilde aangeven dat er ook brunettes gepinup-ed werden bladen.

"Gedistingeerd", Inge, dat is het woord..

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 15:47

Inge, mag ik hieruit concluderen dat je van de natuur houdt?


Da's een doordenkertje. Ik ben niet iemand die "alles voor de natuur doet", ik ben per slot van rekening een kind van mijn tijd. Ik hou van technologie, "luxe",.... Ik sta niet op de bres als er weer eens een bos gekapt wordt.
Maar ik ben ook niet bang om ouder te worden en veel belangrijker daarbij om dood te gaan. (want associeren veel mensen oud worden niet met doodgaan en is dat niet hun werkelijke angst?) Het is gewoon een volgende fase in het leven. Ik zeg dikwijls:" van het moment dat we geboren worden zijn we op weg om ouder te worden". Er is geen terugkeren mogelijk. Geen enkele kleurspoeling, facelift, geen enkel zalfje kan dat proces omkeren. En daar heb ik mij in "geschikt". Volgens mij is het geen kwestie van "van de natuur houden" maar enkel realistisch te zijn.
Daarbij komt wel het is mijn grote droom om ooit een boerderijtje ergens in de middle of nowhere te hebben. Weg van het geraas van auto's, weg van de veel te dicht op elkaar gebouwde huizen, te lawaaierige buren,....
Maar nu nog niet. Mijn kinderen moeten groter zijn zodat ze mij niet altijd meer nodig hebben om naar vrienden, jeugdbeweging, sportclub,.... te brengen.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2006, 16:24

weg van de bewoonde wereld..en dan zelf met je razende auto op en neer sjezen om alles te moeten gaan halen verderop..
Het was ooit ook een droom van mij, en toen kregen we dus een kasteeltje aangeboden, midden in de bossen. (moest bewoond worden om verval te voorkomen) En als je dan met je neus op de feiten gedrukt wordt, is het toch: dank je wel, maar nee, toch maar niet..

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 25 Aug 2006, 16:37

Ja, ik ben me er van bewust dat het een heel georganiseer is. Niet effen vlug naar het winkeltje om de hoek om een pakje boter. Ben ik me echt wel van bewust. Maar ik zie dat niet als een last. En wat die auto betreft: nu is dat ook zo. Alhoewel we tamelijk dicht bij een stad wonen (5-tal kilometer) nemen we nu ook voor alles de auto. Zoals al eerder eens gezegd: belgie is niet zo fietsvriendelijk als nederland. Als wij hier gaan fietsen rijden we eerst naar de "buiten". Mijn dochter (12) gaat wel dikwijls met de fiets naar het sportpark maar mijn zoontje (8) mag het niet. Veel te gevaarlijk. En ik ben dan nog een van die moeders die vind dat ze het moeten proberen. Veel moeders verklaren mij gek dat ik mijn dochter alleen met de fiets naar vriendinnen enz. laat gaan. Ik ken kinderen van 12 die zelfs nog niet kunnen fietsen.

Inge

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 25 Aug 2006, 18:09

rotor schreef: maar er zijn genoeg pin ups geweest die anderskleurig harig waren.


geweldige zin vind ik dit!!! 8)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2006, 18:25

dames, dames dit item heet Wijlen Sarah Silberman, een beetje eerbied mag wel! :D

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 26 Aug 2006, 15:53

Bernadet schrijft:

dames, dames dit item heet Wijlen Sarah Silberman, een beetje eerbied mag wel!


Oké, oké. Toch even antwoorden op Hendrik ;)

Hendrik zegt:

Maar is het ook zo dat vrouwen vallen op mannen met donker haar
?

Zijn inderdaad heel aantrekkelijk, Hendrik :D .

Groetjes. Tiba.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 27 Aug 2006, 13:52

Alles is natuurlijk ook weer heel extreem.
Je zegt dat je een kind van je eigen tijd bent, maar realiseer je je ook dat boeken lezen, wat je graag doet, juist een verschijnsel is wat weer haaks staat op de moderne tijd!

Niet bang voor de dood, dat kan ik niet zeggen, dat ben ik namelijk wel. De dood maakt een onherroepelijk einde aan het leven. Hoewel ik een haat-liefde verhouding onderhoud met het leven,
juist vanwege zijn krankzinnigheid houd ik ook van het leven en wil er het beste van maken, hoop ik toch nog door te kunnen leven. Ondanks de angst voor de dood, wil ik me, als ik het uberhaupt zou kunnen, me niet onttrekken aan deze scherprechter. Al zou de wetenschap in de toekomst in staat blijken om het leven te verlengen, dan zou ik het afwijzen, omdat het een kunstmatige ingreep is en ik vind dat we de natuurwetten moeten respecteren. Als mijn tijd gekomen is, hoop ik in mijn slaap te overlijden om niet het slepende proces van een enge ziekte te moeten doorstaan. Als voorbeeld neem ik hier mijn opa die in 1978 op 78 jarige leeftijd het leven ontvlood in zijn slaap.

Dat is een trend die je overal ziet, je voorbij middelbare leeftijd ergens in de stilte van het platteland te vestigen. Dat is de tijd waarop je meer gaat nadenken over het verloop van je leven en te genieten van de rust die je bewust hebt opgezocht.

Roel

Inge schreef:
Inge, mag ik hieruit concluderen dat je van de natuur houdt?


Da's een doordenkertje. Ik ben niet iemand die "alles voor de natuur doet", ik ben per slot van rekening een kind van mijn tijd. Ik hou van technologie, "luxe",.... Ik sta niet op de bres als er weer eens een bos gekapt wordt.
Maar ik ben ook niet bang om ouder te worden en veel belangrijker daarbij om dood te gaan. (want associeren veel mensen oud worden niet met doodgaan en is dat niet hun werkelijke angst?) Het is gewoon een volgende fase in het leven. Ik zeg dikwijls:" van het moment dat we geboren worden zijn we op weg om ouder te worden". Er is geen terugkeren mogelijk. Geen enkele kleurspoeling, facelift, geen enkel zalfje kan dat proces omkeren. En daar heb ik mij in "geschikt". Volgens mij is het geen kwestie van "van de natuur houden" maar enkel realistisch te zijn.
Daarbij komt wel het is mijn grote droom om ooit een boerderijtje ergens in de middle of nowhere te hebben. Weg van het geraas van auto's, weg van de veel te dicht op elkaar gebouwde huizen, te lawaaierige buren,....
Maar nu nog niet. Mijn kinderen moeten groter zijn zodat ze mij niet altijd meer nodig hebben om naar vrienden, jeugdbeweging, sportclub,.... te brengen.

Inge

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 27 Aug 2006, 13:53

Hallo elviratoverspin,

Ja, ik moest me hier uit een moelijke situatie zien te redden, lol!

elviratoverspin schreef:
rotor schreef: maar er zijn genoeg pin ups geweest die anderskleurig harig waren.


geweldige zin vind ik dit!!! 8)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten