Minke Douwesz - Strikt

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Minke Douwesz - Strikt

Berichtdoor Marjo » 31 Aug 2004, 11:07

Het werd vergeleken met "Het bureau" maar dat vond ik niet prettig om te lezen. Het verhaal van Idske Wolters daarentegen boeide me van begin tot eind. Een heerlijk boek, waarin mensen gewoon zijn...

Strikt
Het verhaal van psychiater Idske Wolters die met haar poezen in een dijkhuisje woont en nogal geremd in het leven staat, heeft me dagenlang in zijn greep gehouden! Eindelijk een boek waarin mensen ook naar de wc gaan...nou ja, dat is gekheid, maar het leven van Idske wordt tot in de details verteld, ze loopt en reist, ze gaat veel naar de film, ze leest, ze ontmoet haar vele vriendinnen, ze rookt en ze drinkt, we lezen alles over haar innerlijk leven doordat ze dagelijks naar een psycho-analyticus gaat, in het kader van haar eigen opleiding tot analyticus.
Naast al dit moois is het gewoon een liefdesroman, Idske, lesbisch, wordt verliefd op Judith, die eigenlijk op zoek is naar een man die met haar kinderen wil krijgen...
Krijgen ze elkaar of niet??

Minke Douwesz (1962) is werkzaam als psychiater. In 2003 debuteerde zij met de omvangrijke roman Strikt, die binnen een jaar vier drukken beleefde.

Uitgever Oorschot B.V., ISBN 902820993X Verschijningsdatum 3/2004 Bindwijze Paperback Aantal pagina's 837 blz.

© Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Sep 2004, 15:44

ja en ik heb Het Bureau weer met erg veel plezier gelezen en kon niet door Strikt heen komen. Ik vond de beschrijvingen TE gedetailleerd. Bijv. Ze stond op, schoof de stoel aan, liep naar de kast, deed het deurtje open, pakte het kopje, deed het deurtje dicht, liep naar de kraan enz. Pfffff hoef ik allemaal niet te weten.
Gek he want Het Bureau is eigenlijk ook alleen maar beschrijvingen maar toch anders.
Ik heb Strikt niet uitgelezen maar.... kreeg ze haar nou?
(ik hoor je al zeggen, had je het maar uit moeten lezen haha)

Bernadet

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 01 Sep 2004, 19:53

Zal je het privé vertellen..
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2008, 18:12

Eigenlijk jammer dat je er zo'n kort verslag van hebt geschreven want je was nogal weg van dit boek Marjo. Ik kreeg dit niet geplaatst in het archief.

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 26 Apr 2008, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Apr 2008, 23:00

Ja, maar dat heb je met die details..hoe moet je dat vertellen?
Ik weet echter nog precies, zonder bovenstaande te lezen, wat voor boek het was, en wat het bij me opriep..
Toen de schrijfster een maand of wat terug hier in de stad een andere schrijfster zou interviewen, ging ik dus voor haar, en niet voor degene die dat nieuwe boek geschreven had..


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten