Patrick McGrath - Port Mungo

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel

Patrick McGrath - Port Mungo

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 11:53

Zoals gebruikelijk van deze Engelse schrijver, tegenwoordig woonachtig te Amerika weer een schitterend duister verhaal. Het is een verhaal over kunst, liefde en ontheemd zijn. Aan het woord is Gin, de zus van Jack Rathbone, een kunstenaar met een pseudo talent, verder een wildebras die een romantisch gevaarlijk leven leidt. Hij onderhoudt een knipperlicht relatie met Vera Savage, een matig getalenteerde kunstenares die een negatieve invloed op hem uitoefent. Als Rathbone besluit om New York achter zich te laten en zich te vestigen in het verre Port Mungo met Savage, leidt het niet kunnen wennen van laatstgenoemde tot een steeds gevaarlijker situatie. Waarbij de geboorte van een kind tot verdere verwijdering van Rathbone en Savage leidt.
Een uitstekende roman van McGrath die veel spanning oproept, onderhuidse spanning voortkomend uit aanrollende conflicten die tijdens hun climax leiden tot soms totale chaos. De portrettering van deze soms erg verschillende, soms erg overeenkomstige figuren die proberen klaar te komen met het leven is heel sterk. Je gaat gewoon mee in deze dans van eigenwaan, zelfrespect, ontgoocheling, verbittering, haat en meer.
Zondermeer een aanrader.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2006, 12:12

Ik geloof niet dat ik al van deze schrijver hoorde. Is hij eigentijds?
"woont', zeg je, dat zal dan wel..

Roel

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 12:16

Marjo, dan moet je toch eens je geheugen opfrissen, want we hebben al eerder over deze schrijver gehad! Hij is ook de schrijver The grotesque, Spider en Doctor Hagard's disease om er een paar te noemen.
Ja, het is een moderne schrijver.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2006, 12:23

Ik heb ook veel te veel aan mijn hoofd...sorry.
Het wordt tijd dat ik even in een klooster ga, denk ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Aug 2006, 14:53

Dankzij jouw enthousiasme over deze schrijver heb ik in de bieb bij de afgeschreven boeken het Gesticht van hem meegenomen, rotor. Ben benieuwd.

Roel

Berichtdoor Roel » 04 Aug 2006, 19:41

Hallo Desiree,

Ben heel benieuwd hoe het verhaal zal vallen.
Laat het ons weten.

groeten,

Roel

Desiree schreef:Dankzij jouw enthousiasme over deze schrijver heb ik in de bieb bij de afgeschreven boeken het Gesticht van hem meegenomen, rotor. Ben benieuwd.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”