Joseph Joffo: La jeune fille au pair

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Joseph Joffo: La jeune fille au pair

Berichtdoor Marjo » 04 Feb 2006, 20:36

Nog een boekje van de schrijver van "le sac au billes".

Het is het verhaal van het meisje, Wanda, dat net na de oorlog vanuit Zwitserland naar Parijs komt. Direct al ontmoet ze een jongeman, Richard, die zich er over verbaast dat ze naar een stad komt waar alles nog schaars is, waar de vernielingen nog duidelijk zichbaar zijn. Die verbazing wordt nog groter als hij hoort dat ze als au pair wil gaan werken bij een joodse familie. Maar als ze daaraan vasthoudt, brengt hij haar daar naar toe..
Zoals Richard voor Wanda gevallen is, zo sluit ook de familie Finkelstein haar vrijwel direct in de armen, vooral de twee jongens die haar pupils worden. Als ze plotseling verdwijnt, zonder waarschuwing, en even plotseling weer terug is zonder verklaring, accepteren de Finkelsteins dat. Als dat een paar keer gebeurd is, maakt Richard een afspraak voor Wanda bij een bevriende psychiater. En daar vertelt ze het verhaal dat ze later ook aan Richard en de Finkelsteins vertellen zal.
Een verleden dat niemand vermoedde zit haar dwars..

Voor jongeren is dit een vrij goed leesbaar boek. Het verhaal zal ook best nog aanspreken, en er zijn geen moeilijke thema's.

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Feb 2006, 12:31

Ik heb je verslag (even) hier geplaatst Marjo.
heb je voor mij een ISBN nummer, of uitgever? Ik kan er namelijk nauwelijks iets over vinden.

Vond jij het een goed boek? Is het wel een volwassenenboek?

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 11 Feb 2006, 15:32

Dat laatste vraag ik mij ook af, net als bij Le Sac de Billes. Is het wel een boek voor volwassenen? Maar ik denk van wel, de bibliotheek heeft ze tenminste bij de afdeling volwassenen staan. Zij hebben dit boekje echter niet, en ik kom de komende twee weken niet op de mediatheek, waar ik het geleend had. Als je geduld hebt?
Al kan ik de bibliothecaresse ook mailen..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Feb 2006, 16:23

Ik heb geduld

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2006, 12:05

ISBN moet ik nog opzoeken als je dat nodig hebt, het boek is uit de serie Livres de poche.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2006, 13:07

Bij Livres de poche staat het niet meer. Maar ik kan dit verslag niet plaatsen het is te kort. Ik heb geprobeerd het naast un sac de billes te plaatsen maar dan wordt het een heel langerekt verslag, weggedrukt door 'un sac de billes'.

bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2006, 15:25

Dus ik hoef ook niet meer op zoek naar het nummer?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2006, 16:30

Dat kan je wel doen, maar ik zou niet weten waar je het nog kan kopen. Ik zet het ISBN nr. en de rest van de informatie er altijd bij voor mensen die eventueel geïnteresseerd zijn en het willen aanschaffen. Eventueel met veel moeite zou je het nog tweedehands kunnen krijgen. Die Un sac de billes is nog wel te koop (ook vaak tweedehands).
Maar ja je mag het nr. zoeken je weet maar nooit of je op het ISBN nummer het wél kan vinden.

Bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten