Thea Zoeteman - Trouw aan een belofte deel 1

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Thea Zoeteman - Trouw aan een belofte deel 1

Berichtdoor Dettie » 01 Mei 2022, 14:38

Deel drie had ik al gelezen, Marjo opperde dat ik dan ook 1 en 2 'moest' lezen. Omdat ik altijd graag hele series op de site zie.
Bij deze dus... :-)

http://www.leestafel.info/thea-zoeteman

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thea Zoeteman - Trouw aan een belofte deel 1

Berichtdoor Marjo » 01 Mei 2022, 19:53

Vind je dit eerste deel overtuigender? Ik krijg wel de indruk dat het voor een (nieuwe) lezer prettiger is om de boeken op volgorde te lezen, al weet ik niet wat er in deel 2 gebeurt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Thea Zoeteman - Trouw aan een belofte deel 1

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2022, 11:35

Ja dit deel is veel overtuigender. Het laatste deel is eigenlijk het zwakste deel helaas, na de mooie aanloop van de delen 1 en 2 raffelt de schrijfster in dat deel het eind een beetje af.
Ik denk dat deze boeken wel belangrijk zijn voor mensen die met narcisme te maken hebben, omdat het laat zien wat het met mensen doet als je leeft of werkt met narcistische mensen. Ook het geloof blijkt het met zijn strenge regels nog eens extra moeilijk te maken om weg te gaan, omdat je voor God beloofd hebt trouw te blijven onder alle omstandigheden. Behalve vreemdgaan is er geen enkele reden om te gaan scheiden, ondanks de hel die het leven met een narcistische partner ook is. Wel goed dat dát ook in deze boeken behandeld wordt.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Thea Zoeteman - Trouw aan een belofte deel 1

Berichtdoor Marjo » 03 Mei 2022, 12:54

Zeker. Heb je het tweede boek ook al gelezen?

Het is vaker zo dat een onderwerp in een eerste deel uitgelegd moet worden, dus beter uit de verf komt. Bij de boeken die daarna komen wordt dat dan bekend verondersteld.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten