Joanne Harris - Bramenwijn

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Joanne Harris - Bramenwijn

Berichtdoor Dettie » 24 Jul 2004, 17:55

De carrière van Jay Mackintosh, een Britse schrijver van tweederangs sciencefiction- romans met één literair succes op zijn naam, is door gebrek aan inspiratie bijna over. Jay verdoet zijn dagen met veel drinken en denken aan vroeger, met name aan zijn vriend Joe.

Lees verder http://www.leestafel.info/joanne-harris

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 15:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Jul 2004, 20:58

Ik heb dubbele gevoelens over je verslag, Bernadet. Het is prima gedaan en brengt het boek weer helemaal bij me terug, maar...
Eigenlijk vind ik dat een boek van Harris zich langzaam moet ontvouwen, dat je als lezer van tevoren niet moet weten wat er zo ongeveer gaat gebeuren..het neemt een deel van de charme weg als je het wel weet.
Ik zal dus niets zeggen over "Gods dwazen". Veel plezier ermee!
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Jul 2004, 11:46

ja ik zat ook te twijfelen of ik het zou plaatsen en heb geprobeerd niet teveel te vertellen. De sfeer is inderdaad niet te beschrijven, die is heel apart. Ik heb gekeken bij recensies van dit boek, wat zij erover schreven en me een beetje daar naar gericht zodat ik niet teveel zou vertellen. Vind je dat ik wat weg moet halen uit het artikel, of helemaal geen artikelen meer schrijven over haar boeken?
Zit zelf ook met een dubbel gevoel erover.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Jul 2004, 14:10

Nee hoor niks weghalen.
Als je Gods dwazen uit hebt, kun je er nog eens over nadenken. Wie ben ik om je te vertellen dat je geen verslag zou Mogen schrijven?
Ik vond het in dat boek nog moeilijker om er over te vertellen zonder iets te verklappen. Maar misschien valt het ook wel mee.
Eigenlijk zou nu iemand die naar aanleiding van jouw artikel zo'n boek gaat lezen, eens moeten zeggen hoe dat bevalt.
Hoewel..hoe kun je zeggen hoe het leest met of zonder voorkennis..
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Mei 2006, 10:50

Het gaat over een schrijver die slechts één geslaagd boek op zijn naam heeft staan.
Daarin heeft hij een geromantiseerd verhaal over zijn jeugd verteld, zijn
jonge jaren waar hij steeds meer aan moet denken. De druk om weer iets goeds te schrijven vooral van zijn vriendin, doet er ook geen goed aan. Dan valt zijn oog op een brochure met huizen in Frankrijk. En in een opwelling koopt hij telefonisch een huis in Frankrijk, en verlaat zijn oude leven en zijn vriendin waarmee de relatie toch al ten einde liep..
In Frankrijk vindt hij zijn jeugd terug, en vooral de mysterieuze figuur
Joe, de man die zijn leven bepaald heeft.
Een roman, maar ook een beetje Bildung.

Dit was marjo's verslag, zij vindt dat je niet teveel moet vertellen over de boeken van Harris, die moet je lezen en ondergaan!

Bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten