John Boyne - Wat het hart verwoest

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

John Boyne - Wat het hart verwoest

Berichtdoor Marjo » 18 Okt 2021, 20:21

Flaptekst: Ierland, 1945. Cyril wordt geboren als bastaardzoon van een verstoten tienermeisje. Het welgestelde echtpaar Avery adopteert hem, maar Cyril vraagt zich vaak af waarom, want zijn adoptieouders laten geen gelegenheid onbenut om hem op het hart te drukken dat hij geen echte Avery is. Hij voelt zich ook geen Avery, en hij voelt zich ook niet thuis in het katholieke naoorlogse Ierland. Pas als hij de flamboyante charmeur Julian Woodbead ontmoet, is de eerste stap naar de zoektocht van zijn identiteit gezet – een zoektocht die hem tot in Amsterdam en New York voert, in een poging het geluk en de liefde te vinden.

Geen officieel verslag. Ik begon met schrik en beven aan deze flinke pil, maar ik moet zeggen: het sleept je mee. Een fantastisch epos, over een onzekere, naïeve jongen, die al snel ontdekt dat hij niet 'van de meisjes' is. Maar de jongen op wie hij verliefd wordt, al heel jong, is dat duidelijk wel!
Dus Cyril houdt zijn mond. Dat brengt hem later in de problemen, maar wat had hij anders moeten doen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: John Boyne - Wat het hart verwoest

Berichtdoor Dettie » 19 Okt 2021, 12:50

John Boyne is sowieso een geliefde auteur dus het verbaast me niets dat het zo aanspreekt.
Het klinkt ook als een erg mooi verhaal. Maar ja, 608 pagina's... dat zijn bijna 3 boeken.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten