Rascha Peper - Russisch Blauw (samenleesboek juli 2004)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 17 Jul 2006, 10:02

Maar "Russisch blauw' valt je misschien qua einde ook tegen Bianca? Of toch niet?
Dat boek van Steve Berry over de Romanovs moet ik ook nog te pakken zien te krijgen, zijn andere twee boeken zijn mij zeer goed bevallen!

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 18 Jul 2006, 08:44

Nee, het einde van Russisch blauw vond ik niet vreemd. Ik heb hier wel gelezen dat sommige van jullie het einde vreemd vinden, maar wat vinden jullie dan vreemd aan dit eind?
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Jul 2006, 09:12

Ik denk vooral dat hij eerst heel erg graag alleen wil zijn. het is zijn zwembad. En ineens is dat meisje daar en vindt hij dat niet erg.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 18 Jul 2006, 12:56

Ik vond het laatste hoofdstuk, dat met het meisje bij het zwembad een anti-climax hebben. Ineens was het verhaal een gewoon romannetje.
Ik vind dit dus ook zeker niet haar beste boek.

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 18 Jul 2006, 14:15

Dat heb ik niet ervaren. Grappig hoe iedereen een boek beleeft. Ik heb er nog maar drie van haar gelezen, maar deze staat bij mij nu op 1, verfhuid vind ik ook zeer goed, maar Russisch blauw vind ik net iets beter.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

Stephan
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 Aug 2006, 11:57
Locatie: Grubbenvorst
Contact:

Berichtdoor Stephan » 30 Mar 2007, 18:03

Ik heb Russisch blauw vandaag uitgelezen, en vond het juist een erg goed boek. De meesten van de leden vonden het einde dus wat minder? Ik had er persoonlijk geen moeite mee.

De reden dat ik reageer, is dat ik misschien een titelverklaring heb. Die verklaring zit hem namelijk niet alleen in het jasje. Ik las van iemand ook de term 'royal blue' al, en die heeft er inderdaad meer mee te maken. Volgens mij komt het hier op neer: van mensen van adel wordt gezegd dat ze 'blauw bloed' hebben. In Rusland zijn tsaren van adel, de tsaren zouden dus ook blauw bloed hebben. Vandaar Russisch blauw. Eigenlijk slaat het dus gewoon op een thema van het boek: de Romanovs.
Groetjes
Stephan

Mathijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 Mar 2011, 13:44

Re: Samenleesboek: Russisch Blauw - Rascha Peper

Berichtdoor Mathijs » 13 Mar 2011, 13:52

Dettie schreef:Een ontzettend prettig boek om te lezen, je krijgt veel informatie over de laatste tsarenfamilie, de Romanovs.
Maar het verhaal zelf, over de historicus, heeft ook onverwachte wendingen.
Ik zit nog te broeden op een verslag want het is niet echt makkelijk na te vertellen.

Groetjes
bernadet
Ik ben het volledig met je eens Bernadet :D
Het geeft volgens mij een frisse indruk over het verhaal van de laatste tsarenfamilie :)
ik heb het met veel genot gelezen
Mathijs

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Mar 2011, 18:31

oei Mathijs het is zo'n zeven jaar geleden (juli 2004) dat ik dit boek gelezen heb zag ik. (Dettie=Bernadet)
Ik weet nog wel dat ik het spannend vond of die jongen nu wel of niet verwant was aan de Romanovs.
Wel weet ik nog dat het een goed boek was.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten