Tracy Chevalier - Een losse draad

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tracy Chevalier - Een losse draad

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2019, 15:50

In de boeken van Tracy Chevalier wordt altijd een historisch kunstobject verweven in het verhaal. Bijvoorbeeld bij De jonkvrouw en de eenhoorn waren de tapijten van Bayeux het centrale onderwerp. In het boek Het meisje met de parel stond het schilderwerk van Vermeer centraal. En dit keer zijn het de geborduurde kussens en knielkussen in de kathedraal van Winchester het centrale punt van het boek. Zij werden ontworpen door Louisa Pesel die ook voorkomt in het boek.


Lees verder http://www.leestafel.info/tracy-chevalier

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Tracy Chevalier - Een losse draad

Berichtdoor Marjo » 11 Dec 2019, 17:37

Ligt niet aan de vertaling? Nou afraffelen trouwens niet. Jammer!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Tracy Chevalier - Een losse draad

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2019, 18:22

Ja dat vroeg ik me ook al af Marjo, ik heb het gevoel dat de vertaling niet echt geweldig is en het verhaal daardoor stijf wordt.

Ja dat afraffelen (dus simpele oplossingen ineens) is wel jammer. Maar ja het boek komt jouw kant op dus dan kun je zelf oordelen, ik heb zomaar het idee dat jij het meer kan waarderen.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Tracy Chevalier - Een losse draad

Berichtdoor Renate » 11 Jan 2020, 17:45

Geen aanrader dus, als ik het goed lees. Bij het omslag moet ik aan het borduurschaartje van m'n moeder denken. Die had precies zo'n schaartje.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten