# Bridget Collins - De boekbinder

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Bridget Collins - De boekbinder

Berichtdoor Marjo » 06 Aug 2019, 21:31

Bijzonder verhaal. Aan de ene kant zou je willen dat zoiets bestond, dat je herinneringen aan dingen waar je liever niets meer van zou weten ook echt verdwijnen. Of misschien toch ook maar niet...

Lees meer: http://www.leestafel.info/bridget-collins

--

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Bridget Collins - De boekbinder

Berichtdoor Dettie » 07 Aug 2019, 12:13

Dit lijkt me een heel bijzonder boek.

Klopt het dat dat het ongeveer dezelfde sfeer heeft als Het Kerkhof der Vergeten Boeken 1 - De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafón

Als ik het zo lees is dit boek van Collins ook neigend naar een gothic novel en mysterieuze sfeer en spannend.

Ik vraag het me ook af, of dat prettig is, sommige herinneringen zou ik wel kwijt willen, maar ben je dan ook degene die je nu bent?
That's the question :-) Maar verwerkt in een boek is het natuurlijk wel apart. Toch weer anders dan de thrillers waarin mensen geheugenverlies hebben. (of niet?)

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Bridget Collins - De boekbinder

Berichtdoor Marjo » 07 Aug 2019, 20:45

Het is wel geheugenverlies natuurlijk, maar anders. Ik moest meer denken aan de boeken van Floortje Zwigtman.
En bijzonder ja, dat is het.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Bridget Collins - De boekbinder

Berichtdoor Dettie » 08 Aug 2019, 10:31

Ja precies, een ander soort geheugenverlies, weggeroofd geheugen, geen geheugenverlies door een klap waardoor het geheugen misschien weer terug kan komen (waardoor het verhaal ook spannend wordt, zal hij/zij zich toch nog iets herinneren?)

Ah ja, Floortje Zwigtman! Kan ook. Die boeken vind ik prachtig. Jouw boek staat ook weer genoteerd voor eventueel over een paar jaar :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Bridget Collins - De boekbinder

Berichtdoor Marjo » 08 Aug 2019, 15:32

Grappig! Lijstjes maken voor volgend jaar, het jaar daarop enz...
Ik ben er mee opgehouden, maar ik struin nogal eens door de bieb en dan stuit ik weleens op boeken die ik anders genoteerd zou kunnen hebben.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten