# Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Dettie » 10 Sep 2018, 11:50

Hendrik Groen is een 83 jaar oude man, die door middel van een dagboek het alledaagse leven in het bejaardentehuis beschrijft. Hij vertelt ons, met een enorme dosis humor, alle details over dat soms harde leven op deze leeftijd.

Lees verder http://www.leestafel.info/hendrik-groen

Geschreven door onze nieuwe recensente: Arwen Mertens (13 jaar)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Dettie » 14 Sep 2018, 12:20

Knap dat een meisje van 13 deze mooie recensie geschreven heeft!

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Renate » 16 Sep 2018, 15:57

Beide boeken lagen gisteren in de weggeefkast en ik heb ze maar even ingepikt. Ze liggen nu bij m'n vader, die er in begonnen is. Hij vond de televisieserie leuker. Zelf keek ik vaak met kromme tenen van ergernis naar de serie. Het eigenwijze gedrag van de hoofdpersoon die met oog op z'n diabetes eigenlijk geen alcohol zou moeten gebruiken en het desondanks toch doet, stoorde me nogal. Bovendien vond ik het allemaal ook nog erg triest. Je zou je om minder op willen knopen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Dettie » 16 Sep 2018, 17:09

Hoi Renate, iemand met diabetes mag wel alcohol drinken, ik heb zelf diabetes2, je moet alleen zorgen dat je dat niet met lege maag doet (is voor niemand goed) en goed opletten dat je suikerspiegel niet te laag wordt en/of tussendoor dingen eten met wat koolhydraten. Alcohol verlaagt namelijk je suikerspiegel.
Het beste is vlak voor of tijdens het eten alcohol te drinken.
Vaak (niet altijd) is dat ook de reden dat mensen agressief worden door alcoholgebruik. Hun suikerspiegel is dan te laag, als je hun een paar tabletjes druivensuiker zou geven, dan is het agressieve gedrag ook verdwenen, bleek uit onderzoek.
Maar alcohol en diabetes kan dus wel.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Renate » 16 Sep 2018, 19:24

Ja, maar in het geval van Evert, die echt behoorlijk drinkt, heeft het duidelijk negatieve gevolgen en op zo'n moment denk ik wel: "Luister nu eens even naar de dokter."
Maar goed, misschien heeft dat ook wel te maken met m'n ergernissen aan m'n vader, die ook zo eigenwijs is, al drinkt hij in ieder geval nauwelijks.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Renate » 23 Sep 2018, 14:23

Ik ben er inmiddels een beetje in begonnen en het bevalt me wat beter dan de serie, hoewel ik me nog steeds aan bepaalde dingen erger, zoals het gooien van koeken in het aquarium, zodat de vissen dood gaan. Maar goed, ik houd van vissen, zowel levend, als op m'n bord.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor berdine » 23 Sep 2018, 16:13

Ik ben bij de serie ook snel afgehaakt. Op de een of andere manier is het boek subtieler.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Pogingen iets van het leven te maken - Hendrik Groen

Berichtdoor Renate » 23 Sep 2018, 16:19

M'n vader heeft de hele serie gevolgd en aangezien ik 's avonds altijd bij m'n vader ben, heb ik er ook wel wat van meegekregen, hoewel ik er uiteindelijk alleen maar zo nu en dan een blik op wierp.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten