'Met haar spitse ideeën, daadkracht en grote mond is ze aan het uitgroeien tot een leading lady van de superdiverse samenleving', schreef de krant De Morgen onlangs over Jamila Channouf. Spitse ideeën, daadkracht en een grote mond: die desem zit ook in haar debuut als schrijfster.
Sandwichkinderen vertrekt van haar jeugd in Borgerhout. Het zijn de jaren waarin haar moeder de Zeeman op de Turnhoutsebaan ontdekt, haar vader koning Boudewijn adoreert, zijzelf de oude mevrouw Mortelmans - slecht te been en na vele sloefen Bastos kort van adem - begeleidt naar het verkiezingslokaal....
Lees verder http://www.leestafel.info/jamila-channouf
Dettie
# Jamila Channouf - Sandwichkinderen (debuut)
Re: # Jamila Channouf - Sandwichkinderen (debuut)
Vind je het vernieuwend?
In het opzicht van de vrouwelijke kijk op dingen wel. Jamila Channouf vertelt veel over de gang van zaken rond (Marokkaanse) vrouwen, maar ook over de veranderende maatschappij en de langzame verschuiving van Marokkaan zijn naar Belg zijn.
Dettie
Dettie
Toch maar noteren dan.
Het gaat in de-doos-voor-Marjo natuurlijk!
Dettie
Dettie
Lijkt me een goed idee!
Helaas kan het me niet boeien dit boek. Alleen het begin, maar na een pagina of vijftig houd ik het toch voor gezien.
Ja dat kan. Wat vind je er niet boeiend aan Marjo?
Dettie
Dettie
Mina stoort me. Als dat lijntje er niet in gezeten had, had ik misschien doorgelezen. Maar ik vind de stijl ook niet zo plesant.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”