# Alison Pick - Vreemdelingen met dezelfde droom

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Alison Pick - Vreemdelingen met dezelfde droom

Berichtdoor Marjo » 02 Jul 2018, 20:47

Ik kon het niet vinden, maar ik denk dat de schrijfster van Joodse afkomst is.Ook haar eerdere boek hield daar verband mee.
En net als haar eerste roman heeft ook deze weer een bijzondere constructie.
Zeker de moeite waard al is het niet makkelijk!

Lees meer: http://www.leestafel.info/alison-pick

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Alison Pick - Vreemdelingen met dezelfde droom

Berichtdoor Dettie » 03 Jul 2018, 14:54

Ik vroeg me hetzelfde af Marjo en inderdaad ze is later overgestapt naar het Joodse geloof.

Bij Wikipedia staat: "During her teenage years, Pick discovered that her father's Czech family was originally Jewish although he had been raised a Christian. Pick herself later converted to Judaism."

https://en.wikipedia.org/wiki/Alison_Pick

Wel bijzonder dat hetzelfde verhaal door drie verschillende personages verteld wordt én dan ook nog eens een 'regisseur' erbij die informatie geeft.
Het lijkt op Lola rent. Een Duitse film waarin ook steeds dezelfde gebeurtenis getoond wordt maar dan net toch steeds anders is.

Lijkt me inderdaad wel pittig om te lezen in de zin van hoofd erbij houden...
Ik weet heel weinig over dit onderwerp en als zo vaak wil je wel meer je in deze materie verdiepen maar er zijn zoveel onderwerpen waar ik wel meer over zou willen weten...

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Alison Pick - Vreemdelingen met dezelfde droom

Berichtdoor Marjo » 03 Jul 2018, 18:14

Dat geldt voor mij ook, en om die reden heb ik dus info gezocht (maar niet over de schrijfster dus!) en dat toch maar vermeld in het verslag. Het is zo wel een heel verhaal geworden!
Maar: ik zoek die dingen op, jij zou dat doen, maar hoeveel lezers haken niet af omdat ze die achtergrondinfo missen? Want het staat dus niet in het boek, zoals er ook Hebreeuwse woorden gebruikt worden die nergens vertaald worden.

Lola Rent ken ik niet.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten