# Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

# Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor Marjo » 18 Jun 2018, 20:46

Dit verslag doet het boek absoluut geen recht. Het is lang geleden dat een boek mij zo raakte als dit boek deed.

Lees meer: http://www.leestafel.info/peter-lenssen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor Dettie » 19 Jun 2018, 10:25

Wow, wat een prachtige recensie Marjo.

Bizar eigenlijk dat vaak moeilijker uit te leggen is waarom een boek je zo raakt en aanspreekt dan als je het slecht vindt.
Het lijkt me echt zo'n boek dat je bewaart en herleest en herleest en herleest en elke keer weer wat nieuws ontdekt.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor berdine » 19 Jun 2018, 10:52

Jammer, de bieb heeft het nog niet. Maar ik zet het op mijn lijst, misschien komt het nog.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor Marjo » 19 Jun 2018, 12:33

Twijfel: ik weet niet of dit boek jou ook zo zal aanspreken als het mij deed. Het is een 'mensenverhaal', zoals een vriendin zou zeggen.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor berdine » 28 Nov 2018, 21:04

Je hebt gelijk Marjo. Het spreekt mij niet zo aan als jou. Ik weet niet wat je bedoelt met "mensenverhaal". Het boek leest als non-fictie en deels is het dat ook. De aanslagen in Parijs en de gebeurtenissen op het Taksimplein zijn geen fictie en de beschrijvingen van Parijs en Istanbul ook niet. Vooral die beschrijvingen van de wandelingen in Parijs en het dagelijkse leven in Istanbul konden me niet boeien. Het beste vond ik de dialogen en wat de gebeurtenissen, de echte en de (hopelijk) verzonnen, met Paul deden. Overigens is het zonder meer een goed boek, al is het niet mijn soort boek.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor Marjo » 28 Nov 2018, 22:08

Ik bedoel met mensenverhaal dat het draait om de rouw, de liefde, en meer gevoelens die Paul bestormen.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Peter Lenssen - Pleisterplaats Belleville

Berichtdoor Marjo » 02 Apr 2019, 12:53

Bericht van de uitgever:

Het verheugt ons u te kunnen berichten dat op 31 maart 2019 in het Royal Theater in Roermond de Reinaerttrofee 2018 is uitgereikt aan Peter Lenssen voor zijn roman Pleisterplaats Belleville.

Een jongerenjury koos deze roman tot het ‘Beste Boek van genomineerden voor de Halewijnprijs’. Özcan Akyol hield bij de uitreiking een bevlogen verhaal over leesbevordering bij jongeren. De andere genomineerden waren Mathijs Deen, Hans Dekkers, Emily Kocken, Bart Koubaa en Meindert Talma. In 2017 ging de trofee naar Christine Otten voor ‘We hadden liefde, we hadden wapens’. Doel van de Reinaerttrofee is het stimuleren van liefde voor literatuur bij jongeren. De bibliotheek Bibliorura en docenten van de deelnemende middelbare scholen begeleiden dit ‘Reinaerttrofee-leesproces’. De prijs bestaat uit een geldbedrag en een kleinplastiek in brons van de kunstenaar Dick van Wijk. ‘Peter Lenssen weet van een klein verhaal een rijke geschiedenis te maken en op te tillen naar wereldniveau.’ (uit: Juryrapport Halewijnprijs 2018)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten