# Lana Lux - Kukolka

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

# Lana Lux - Kukolka

Berichtdoor Dettie » 07 Jun 2018, 14:20

Ze noemen haar Kukolka, wat popje betekent, maar eigenlijk heet ze Samira. Ze groeit op in een kindertehuis in de jaren negentig in de Oekraïne. Een hardvochtig bestaan met weinig liefde, heel veel regels, veel pesterijen en vernedering en veel straf. Ze heeft één troost daar, haar vriendin Marina. Maar Marina wordt geadopteerd door pleegouders en verhuist naar Duitsland.

lees verder http://www.leestafel.info/lana-lux

Willeke

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Lana Lux - Kukolka

Berichtdoor berdine » 07 Jun 2018, 21:38

Dat is nogal wat dit boek! Ik geloof niet dat het me trekt. Ik steek mijn kop ook maar liever in het zand....
Wat zou je er zelf aan moeten doen Willeke, behalve organisaties steunen die zich hiermee bezig houden?

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Lana Lux - Kukolka

Berichtdoor Willeke » 08 Jun 2018, 16:42

Nee dit is geen boek voor iedereen, het is ook allemaal vrij expliciet beschreven.

Nee, ik kan er zelf weinig aan doen, behalve inderdaad organisaties steunen die zich hier mee bezig houden. Ik schreef het meer uit machteloosheid, dat we allemaal wéten dat dit gebeurd, op heel grote schaal zelfs, en er zo weinig gebeurd. In die zin denk ik dat wel dat dit soort boeken, of films, of documentaires of wat dan ook, wel nodig zijn om dingen op de kaart te blijven zetten.

Het is niet heel "zwaar" geschreven overigens, dat maakt het wel goed te lezen, alleen wát je leest, grijpt je desalnietemin naar de strot.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Lana Lux - Kukolka

Berichtdoor Dettie » 09 Jun 2018, 11:14

Ja het lijkt me ook erg aangrijpend. Het is niet te begrijpen wat iemand bezielt om kinderen, meisjes, zo te behandelen. Ik snap de lol er niet van. Het zal wel het machtsgevoel (en geld) zijn wat het oplevert of zoiets. Maar wéés iemand en gebruik daar niet onschuldige kinderen voor.

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: # Lana Lux - Kukolka

Berichtdoor Willeke » 09 Jun 2018, 17:56

Geen boek voor jou Dettie, maar ik denk niet dat hij al op je lees-lijst terecht was gekomen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten