Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25853
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor Marjo » 09 Dec 2017, 23:01

Wat een prachtige roman is dit. Lang geleden dat ik zo'n mooi boek las! Dat ik het nog een keer ga lezen staat buiten kijf.

Lees meer: http://www.leestafel.info/bodo-kirchhoff

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor Renate » 10 Dec 2017, 10:39

Klinkt weer als een boek voor m'n lijstje.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor berdine » 10 Dec 2017, 11:18

Het is nog te vers voor de bieb. Dus maar op de leesverlanglijst.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: # Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor Renate » 10 Dec 2017, 11:56

Men heeft het in de bibliotheek wel in het Duits.
Vreemd genoeg heeft het dan 223 pagina's.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44083
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor Dettie » 10 Dec 2017, 16:08

Bijzonder Marjo! Mooi verhaal ook. Jaaaaren geleden ooit iets dergelijks in het klein meegemaakt met een taxichauffeur. Een heel aardige oude man, die ome Piet genoemd werd. Het was zijn laatste rit van de dag en hij vroeg of ik de omgeving kende. Nee dus, ik woonde toentertijd in een hotelletje. Hij liet me toen de hele omgeving zien, was echt heel leuk! Ondertussen wisselden we ons levensverhaal uit. Heb er heel goede herinneringen aan.
Zo'n drie uur later was ik weer thuis. Maar de dag was van goud. Fantastisch. Het voelde heel vrij.

Gelukkig brak het mijn hart niet, maar ik kan door dit meegemaakte avontuur me ook zo voorstellen dat het voor die twee oude mensen speciaal was. Je weet niet waar je naartoe gaat, en onderweg kun je gewoon van plan veranderen, gewoon doen wat je wilt, wat in je opkomt. Ik weet natuurlijk niet hoe het verhaal afloopt, ik denk verdrietig, maar hopelijk zijn de herinneringen van Julius mooi.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Bodo Kirchhoff - Wedervaring

Berichtdoor berdine » 15 Apr 2018, 15:44

Mooie recensie Marjo. Het is wel een erg traag boek. Jammer dat de auteur aan het eind teveel uitlegt. Dat had ik niet verwacht omdat hij als een Pietje Precies elk woord op een goudschaaltje weegt.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten