Domenico Starnone - Strikken

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Domenico Starnone - Strikken

Berichtdoor Marjo » 07 Nov 2017, 21:14

Mooie roman. Of deze man Ferrante is, ik zou het niet weten. Ik kan wel zeggen dat ik de boeken van Ferrante niet bijster boeiend vond, en deze roman is dat zeker wel!

Lees meer: http://www.leestafel.info/domenico-starnone
Laatst gewijzigd door Marjo op 08 Nov 2017, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Domenico Starnone - Strikken

Berichtdoor berdine » 07 Nov 2017, 22:45

Genoteerd. Bieb heeft hem nog niet, maar het e-book kost maar 6 euro. Nog even over nadenken.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: #Domenico Starnone - Strikken

Berichtdoor berdine » 22 Dec 2017, 11:29

Prachtig boek! Bij mij wisselde de sympathie van de een naar de ander, maar het wordt duidelijk dat beiden sympathie én verwijten verdienen. Dat alles, hoe iemand is en hoe hij zich gedraagt een mengsel is van genen en aangeleerd gedrag. Het zou een mooi samenleesboek zijn. Want er blijft ruimte voor persoonlijke interpretatie. De naam van de kat b.v. Eerst dacht ik dat hij die niet expres zo genoemd had, maar inmiddels ben ik van mening veranderd. Ik kon in het Nederlands maar twee overeenkomende woorden vinden en daarvan uitgaande kan hij het bewust gedaan hebben en voor mij is ook duidelijk waarom. In het boek worden heel veel woorden gebruikt als vertaling en die lopen qua betekenis nogal uiteen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten